به دنبال پیامک ارسالی مخاطبان صورت گرفت:

نتیجه پیگیری دریافت هزینه در برخی مدارس شهرکرد

نتیجه پیگیری «دریافت هزینه در برخی مدارس شهرکرد» در این بسته خبری آمده است.

بررسی دریافت شهریه از والدین دانش آموزانبه گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ به دنبال پیامک ارسالی یکی از مخاطبان با شماره تلفن همراه ۸۷۰۶...۰۹۱۳ مبنی بر اینکه «برخی از مدارس شهرکرد به بهانه کمبود بودجه، از والدین هزینه دریافت می‌کنند.» (اینجا)، این موضوع از طریق اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری پیگیری شد.

بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: بحث سرانه دانش آموزی و شهریه مدارس به چند دسته شامل دولتی، غیر دولتی، مدارس خاص، هیئت امنایی و شبانه روزی تقسیم می‌شود.

وی افزود: در مدارس غیر دولتی٬ شهریه‌ها بر اساس مصوبه وزارت آموزش و پرورش و متناسب با استانداردها٬ درجه و موقعیت مدرسه مشخص می‌گردد.

امیدی اضافه کرد: میزان این شهریه ابتدای سال تحصیلی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد و دریافت آن کاملاً قانونی است.

وی درخصوص مدارس خاص مانند استعداد‌های درخشان٬ نمونه و شاهد هم گفت: هر کدام از این مدارس، مصوبه خاص خود را دارند و قیمت شهریه‌ها کاملاً مشخص و معلوم است که ابتدای سال در اختیار والدین قرار می‌گیرد.

امیدی افزود: اداره برخی مدارس هم به صورت هیئت امنایی است که در این مدارس، مبالغ دریافت کمک هزینه در شورای آموزش و پرورش منطقه با حضور فرماندار و هیئت امنا تعیین می‌شود.

وی اضافه کرد: این کمک هزینه‌ها به منظور اجرای فوق برنامه در مدارس دریافت می‎گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در مورد مدارس دولتی نیز اظهار داشت: هر ساله در انجمن اولیا و مربیان٬ مدیر مدرسه مسائل و مشکلات را بیان می‌کند که با توجه به کمبود سرانه و اعتبارات دولتی برای مدارس٬ انتظار می‌رود والدین در حد توان در این زمینه، مشارکت و همراهی داشته باشند.

امیدی با بیان اینکه دریافت کمک از سوی والدین در این مدارس اجباری نیست گفت: هر خانواده به وسع خود برای ارتقای امکانات مدرسه کمک و مشارکت می‌کند.

وی اضافه کرد: در مدارس شبانه روزی هم خانواده دانش آموزان، هزینه‌هایی برای جیره غذایی فرزندان خود پرداخت می‎نمایند.

امیدی ادامه داد: در مدارس شبانه روزی مناطق محروم استان نیز که با کمک خیرین و مشارکت مردمی اداره می‌گردد، هیچ وجهی از والدین دریافت نمی‌شود.

گفتنی است: مخاطبین می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی ۱۰۰۰۱۹۱۵ مجله خبری ساعت ۱۹ شبکه یک سیما و ۳۰۰۰۲۳۹۴ بخش خبری ساعت ۱۷ با خبرنگاران جوان شبکه خبر سیما، ضمن بیان مشکلات و مسائل حوزه‌های مختلف، سوژه‌های خبری خود را نیز اعلام کنند.

پیگیری مسائل و سوژه‌های ارسالی نیز به صورت روزانه از طریق بخش «پیامک‌های دریافتی» در صفحه شهروند خبرنگار سایت باشگاه خبرنگاران جوان به نشانی اینترنتی https://www.yjc.ir/fa/freereporter قابل مشاهده است.

انتهای پیام/ف

نارضایتی والدین شهرکردی از دریافت شهریه در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.