نمایشگاه حجم «تله پاتی و خط‌ها» در گالری سایه

نمایشگاه آثار حجمی میثم رضایی نیا در گالری سایه افتتاح شد.

نمایشگاه حجم به گزارش  حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میثم رضایی‌نیا کارشناس هنرهای صناعی و از مجسمه سازان خوش ذوق کشورمان است. وی از دوران کودکی به هنر علاقه‌مند بوده و مدت 7 سال است که کار حرفه‌ای خود را در قالب نمایشگاه های پرفورمنس، چیدمان و ویدئو آرت ارائه می کند.

این هنرمند با استعداد به تازگی مجموعه جدیدی از آثار حجمی خود را با عنوان «تله پاتی و خط ها» در گالری سایه به نمایش گذاشته است.

وی در توضیح مختصری از آثار این نمایشگاه نوشت:

این مجموعه  ترکیبی از خط‌ها گاه به صورت صاف و به هم پیوسته و گاه دارای پیچش و کشش و فشار است. در تمامی آثار این مجموعه ارزش حفظ اتحاد مورد توجه بوده است. در هر اثر همان طور که از اسم انتخابی آن پیداست، فرمی که یک نام در ذهن ایجاد می‌کند مورد توجه بوده است. این نام ها از خصلت های انسانی چه خوب و چه بد به عاریت گرفته شده است. بدین ترتیب که چند تن هم عقیده تله‌پاتی فکری کرده اند و به اتحادی رسیده اند که شاید این اتحاد از پیش تعیین شده نباشد و این خط فکری آنان را در یک جبهه قرار داده و عقیده آنها توانسته اثری همسو با آنان بیافریند. اسامی همچون غرور، تهاجم، ایثار، گذشته، شکسته، انقلاب، سردر گم، خروش، تولد و... این اسامی تنها یک اسم خالی نیست بلکه یک جریان فکری دسته جمعی در هر زمینه است که قدرت هر فکر در رسیدن به هدف خاص را نشان می دهد.

مثلا از لحاظ برقراری صلح دست در دست هم نهاده و توانسته اند یک اثر هنری را به فکر مورد نظر خود تشکیل بدهند و آن اثر شکل صلح یا خشونت و یا حالت بیمار گونه ای رابه خود بگیرد، البته هر کس با‌ دیدگاه شخصی خود به یک پدیده می‌نگرد.آن هم با توجه به میزان معلومات ،دید هنری و یا حتی معنویت متفاوت است. بعضی افراد با مواجه شدن با یک اثر هنری ابتدا شگفت زده می شوند و بعد برای آنها سوال مطرح می‌شود که چرا و چگونه و یا هدف از این اثر چه بوده. در مقابل افرادی با مواجهه با اثر، ابتدا سوال در ذهنشان تداعی می‌گردد و پس از دریافت جواب در ذهن خویش و در میان داده های از پیش تعیین شده و حس و حال آن فضا و طرز قرارگیری در محیط به شگفتی پی می برند. در کل در میان فواید آثار هنری اختلاف نظر فراوانی در تاریخ هنر ذکر شده است. شاید ساده ترین وپرقدرت ترین فایده یک کار هنری از نظر بنده همان است که مخاطب را لحظه ای از تفکر درمورد اتفاقات و مشغله های روزانه کنده و شعف و شادی حاصل از دیدن چیزی به غیر از اشیاء و لوازم همیشگی را ایجاد می کند و در مراحل بالاتر هنر صرف می‌تواند دلالت گری کند، خط مشق بدهد، راه را تمیز بدهد و به بالاترین درجه از انسانیت وحتی وحدانیت صعود پیدا کند. هنر و فرهنگ در همه جوامع در جایگاه بسی بالاست و محترم شمرده می‌شود؛ زیرا که تمامی جوانب زندگی بشریت را شامل می گردد. تاریخ ساز و زندگی ساز است. زیبایی و زشتی های افکارمان را روشن وفلسفه درستی از حوادث نامفهوم و گنگ را به ما نمایان می کند.

گفتنی است نمایشگاه حجم میثم رضایی نیا 22 دی ماه افتتاح شد  و تا 11 بهمن ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار