تصویب قانون هوای پاک و آیین‌نامه‌های معلق

قانون هوای پاک در مرداد امسال تصویب شد، اما نواقصی دارد از جمله اینکه دارای تعداد زیادی آیین نامه اجرایی است که هنوز تصویب نشده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛معاون دادستان مشهد در پیگیری حقوق عامه گفت: بهتر است به جای اینکه مردم را محدود کنیم و درخصوص علت آلودگی سر پیکان را به سمت ماشین‌های تک سرنشین بگیریم به نقش ارگان‌هایی که وظایف خود را در حفظ مخیط زیست نادیده گرفته‌اند توجه داشته باشیم.

  قاضی بخشی محبی افزود: ازبین بردن کوهها، پوشش گیاهی مراتع، بنزین غیراستاندارد و عواملی از این دست خیلی بیشتر از خودرو‌های تک سرنشین در ایجاد آلودگی تاثیر دارند.

وی تصریح کرد: در این قانون مقرر شده خودروسازان لوازم و قطعات مربوط به کنترل آلودگی را مشمول گارانتی کرده و رایگان تعویض کنند درحالی که این اتفاق نمی‌افتد.

معاون دادستان مشهد در پیگیری حقوق عامه گفت: همچنین مقرر شده کمیته مدیریت شرایط اضطرار حفاظت محیط زیست مدیرانی را که به مفاد این قانون پایبند نبوده به دادستانی معرفی کند درحالی که تا کنون مدیری به این حوزه معرفی نشده حال آنکه شاهد هستیم در شرایط بحرانی و آلودگی هوا برخی مدارس زنگ‌های ورزش را تعطیل نمی‌کنند و این عمل می‌تواند منجر به انفصال مدیر مربوطه شود و والدین می‌توانند در صورت مشاهده این تخلفات، گزارش آن را به دادستانی اعلام کنند.

قاضی بخشی افزود: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد لزوم رعایت اصول شهرسازی وخصوصا مباحث ترافیکی وحتی بلند مرتبه سازی است تا آلودگی در شهر مستقر نشود درحالی که متاسفانه این مساله نیز مغفول مانده است.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.