افزایش امنیت محل‌های نگهداری اشیای تاریخی استان سمنان

فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان گفت : کار استحکام بخشی و ارتقاء امنیت محل‌های نگهداری اشیای تاریخی این استان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ محمدرضا افضلی فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان گفت : با توجه اینکه بسیاری از اشیای تاریخی، پیش از ارسال به موزه‌ها در مخزن‌های امن نگهداری می‌شوند، این مخازن نیاز به حفاظت و به روز رسانی دارند.

وی گفت: بر این اساس، کار استحکام بخشی محل‌های نگهداری اشیای تاریخی با هدف افزاش میزان اطمینان از امن بودن مخازن، انجام و سیستم‌های کنترلی تمامی محل‌های نگهداری اشیای مازاد موزه های استان به ویژه در شهرستان های شاهرود و سمنان به روز رسانی شد.

فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان افزود: کار به روزرسانی با افزایش دوربین‌های نظارتی، نصب درهای ضد سرقت، ارتقای سیستم‌های امنیتی، استحکام بخشی بنا و نصب سیستهای حفاظتی الکترونیکی مدرن و فنی و استقرار شبانه روزی عوامل یگان حفاظت در مخازن شاهرود و سمنان انجام شد.

افضلی، میزان اعتبار هزینه شده برای به روزرسانی سیستم‌های حفاظتی این مخازن را بیش از 700 میلیون ریال اعلام کرد.

وی گفت: با هدف افزایش توان عملیاتی کارکنان یگان حفاظت، کار ساخت و تجهیز اسلحه خانه یگان حفاظت مطابق با استاندارهای لازم نیز انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان گفت : علاقمندان به حفاظت و صیانت از آثار تاریخی استان سمنان می‌توانند هرگونه تخلف، تعرض، تخریب یا حفاری غیرمجاز علیه آثار تاریخی را به شماره 31705 سامانه خبری یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اعلام کنند.

گفتنی است ، استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تمامی این آثار نیاز به مراقبت و حفاظت با مشارکت عموم شهروندان دارند.

انتهای پیام / ه

امنیت محل‌های نگهداری اشیای تاریخی استان سمنان ارتقاء یافت

 

برچسب ها: میراث فرهنگی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار