سه گزینه نهایی برای ریاست کمیسیون انتخابات افغانستان معرفی شدند

سه گزینه برای ریاست کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از سوی کمیته گزینش به رئیس جمهور این کشور ارائه شد.

سه گزینه نهایی برای ریاست کمیسیون انتخابات افغانستان معرفی شدندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سه گزینه برای ریاست کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از سوی کمیته گزینش به رئیس جمهور این کشور ارائه شد.

«حفیظ‌الله هاشمی» رئیس کنونی دبیرخانه سنا، «اول الرحمن رودوال» رئیس سابق دفتر منطقه‌ای کمیسیون انتخابات افغانستان در کابل، «عبدالقادر زازی وطن دوست» دبیر پارلمان افغانستان سه نامزد پیشنهاد شده برای ریاست کمیسیون انتخابات این کشور هستند.

جاوید رشیدی، رئیس کمیته گزینش گفت: کمیته مذکور کار خود را در حضور نمایندگان یوناما، رسانه ها و جامعه مدنی با شفافیت و استقلال تمام به پیش برده است.

وی افزود: کمیته گزینش پس از آغاز رسمی کار خود در تاریخ ۷ جدی ۱۳۹۶ و پس از صدور اطلاعیه، ۸۸ فرم درخواستی اخذ کرد که در نتیجه آن ۵۷ کاندید اسنادشان را جهت احراز عضویت کمیسیون مستقل انتخابات، تسلیم دارالانشا نمودند.

رشیدی گفت: در ابتدا ۲۷ کاندید بنابر حکم ماده ۱۲ و ۱۶ قانون انتخابات از فهرست داوطلبان حذف شد و اسناد ۳۰ کاندید دیگر مجددا بررسی گردید که از میان آنها ۱۳ کاندید نیز حذف شدند و ۱۷ کاندید جهت ارزیابی و نمره دهی شامل گردیدند که از بین آن ها، ۹ تن واجد شرایط دانسته شدند که بعد از اخذ امتحان کتبی و مصاحبه شفاهی از میان ۹ کاندید ۳ نفر واجد شرایط اعلام شدند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز گفت: رهبری حکومت وحدت ملی به زودی با هر سه کاندید معرفی شده از سوی کمیته گزینش مصاحبه خواهد کرد و تصمیم نهایی خود در این باره را اعلام خواهد کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار