بیش از 8 هزار نفر در استان سمنان شاغل شدند

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: بیش از 8 هزار نفر در استان سمنان شاغل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان به میزبانی استانداری سمنان بابیان اینکه تعداد اشتغال ایجادشده در سامانه رصد تا پایان آذر سال جاری هشت هزار و ۱۸۷ شغل را شامل می‌شود، گفت: ۷۶ درصد تعهد اشتغال طی سال جاری در استان سمنان تحقق‌یافته است.


وی تعداد به کار گمارده شدگان ۹‌ماهه سال جاری را در استان سمنان دو هزار و ۳۵۵نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد اشتغال ایجاد شده ۷۰درصد مرد و ۳۰درصد زن را تشکیل می‌دهند و همچنین از این تعداد ۳۸درصد دارای مهارت و ۶۲درصد فاقد مهارت هستند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ضمن بیان اینکه سیاست‌های دولت در راستای افزایش اشتغال و تحقق شعار سال برنامه‌ریزی‌شده است، ابراز داشت: در استان تاکنون یک هزار و ۴۶ نفر کارورز در سامانه کارورزی ثبت‌نام کردند.


غنیان بابیان اینکه تاکنون ۳۲۳ واحد پذیرنده در سامانه کارورزی برای جذب کارورز اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: طرح کارورزی می‌کوشد تا فارغ‌التحصیلان بیکار را بامهارت آموزی جذب بازار کند که امیدواریم سایر واحدهای پذیرنده نیز در جذب نیروی دانشگاهی کوشا باشند و تا پایان سال بتوانیم این رقم را افزایش دهیم.


وی افزود: با توجه به اینکه اکثر جویندگان کار فاقد مهارت هستند لذا این مهم می‌طلبد تا این افراد را به‌سوی مراکز فنی و حرفه‌ای سوق دهیم و از سوی دیگر پیوند علم و صنعت می‌تواند علاوه بر ارتقاء واحدهای پذیرنده به مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان نیز کمک کند.


انتهای پیام / ق


76 درصد تعهد اشتغال در استان سمنان تحقق یافت

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار