ستاری مطرح کرد؛

ژنوم، گامی در پیشتازی ایران در پزشکی شخصی دنیا/ ژنتیک، دومین حوزه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: پروژه ژنوم، گامی در پیشتازی ایران در پزشکی شخصی دنیاست.

ژنوم، گامی در پیشتازی ایران در پزشکی شخصی دنیا/ ژنتیک، دومین حوزه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیانبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از ژنوم مرجع ایرانیان با بیان اینکه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برنامه‌های مفصلی در حوزه ژنتیک و پزشکی شخصی دارد، گفت: ما می‌توانیم با پیشبرد علومی چون پزشکی شخصی و ژنتیک عقب ماندگی ذاتی که در برخی رشته‌ها دارد و بیشتر پیروی کشورهای پیشرفته دنیا هستیم جبران کنیم.

وی ادامه داد: اگر در حوزه پزشکی شخصی یا فردمحور خوب عمل کنیم می‌توانیم در آینده جزو کشورهای پیشرو در جهان در این حوزه باشیم.

ستاری عنوان کرد: بسیاری از محققان ایرانی در کشورهای پیشرفته دنیا در دانشگاه‌های برتر چون هاروارد در زمینه پزشکی شخصی در حال فعالیت هستند و ما با وجود مشکلاتی که با کشور آمریکا داریم آمادگی تبادل استاد و دانشجو در این حوزه را داریم و خوشبختانه با راه‌اندازی بنیاد ملی نخبگان توانسته‌ایم برخی از این محققان را به ایران بازگردانیم.

ستاری با اشاره به همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در حوزه پزشکی شخصی یا فردمحور با دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: ما اکنون با سه دانشگاه علوم پزشکی و پژوهشکده رویان در این حوزه در حال تبادل اطلاعات هستیم و امیدواریم با انجام مطالعات بیشتر و حمایت از پروژه ژنوم مرجع ایرانیان در آینده بتوانیم در حوزه پزشکی شخصی مبتنی بر فرد در دنیا حرف هایی برای گفتن داشته باشیم، زیرا این علم می‌تواند پایه بسیاری از تکنولوژی‌ها در کشور باشد.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: اکنون در ستاد بیوتکنولوژی و سلول های بنیادی در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با وجود محدودیت اعتباری از پروژه‌های چون ژنوم ایرانیان حمایت می‌شود.

وی توسعه نیروی انسانی در حوزه پزشکی شخصی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: مهم‌ترین دستاوردهای پروژه هایی چون ژنوم ایرانیان آموزشی است، زیرا نیروی انسانی با تکنولوژی‌های جدید آشنا می‌شوند که در آینده می‌توانند به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلولهای بنیادی کمک کنند.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: اکنون در دنیا شرکت‌های دانش‌بنیان در جایگاه نخست در حوزه آی سی تی یا فناوری اطلاعات و در جایگاه دوم در حوزه ژنتیک فعالیت می‌کنند و همین موضوع نشان از اهمیت فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ژنتیک است.

انتهای پیام/

پروژه ژنوم راهی برای جبران عقب‌ماندگی ذاتی ایرانی در برخی رشته‌های علمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار