چمران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

طرح جدید، ترافیک‌ و آلودگی را افزایش می‌دهد

رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به برخورداری همه شهروندان از امکان ورود به محدوده طرح ترافیک در طرح جدید،گفت: این طرح سبب ورود حجم زیادی از خودرو در ساعاتی خاص به محدوده می‌شود.

طرح جدید، ترافیک‌ و آلودگی را افزایش می‌دهدمهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طرح پیشنهادی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای مقررات جدید به منظور ورود به محدوده طرح ترافیک اظهار کرد: اگر این طرح تعداد خودروهای ورودی به محدوده مرکزی شهر را کمتر کند، طرحی خوب خواهد بود و اگر بیشتر کند طرحی ناکارآمد است.

رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به جزئیات این طرح گفت: اگر همه خودروها آزاد باشند که با پرداخت پول وارد محدوده طرح ترافیک شوند، قطعاً ترافیک افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ویژگی‌های طرح جدید سبب می‌شود در یک ساعات خاصی حجم زیادی از خودرو وارد محدوده شوند و با ایجاد ترافیک شدید آلودگی‌ هوا را هم بیشتر کنند که در این شرایط این طرح مفید نخواهد بود.

چمران با اشاره به دوران مسئولیت خود در شورای شهر بیان کرد: ما در دوره مسئولیت خود به دنبال برخی اصلاحات در طرح فعلی بودیم تا ورودی‌های غیرضروری به محدوده طرح ترافیک را کاهش دهیم.

رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به طرح جدید ترافیک اظهار کرد: اگر وسایل نقلیه عمومی مثل مترو، اتوبوس و اتوبوس‌های برقی به اندازه کافی برای محدوده مرکزی فراهم شود، قطعاً کسی با آوردن خودروی شخصی خود به محدوده طرح ترافیک متحمل پرداخت پول و سختی یافتن محل پارک نخواهد شد.

چمران با اشاره به راهکارهای‌ برخی کشورهای دیگر برای مقابله با پدیده ترافیک گفت: باید در این محدوده وسایل نقلیه خاصی پیش‌بینی شود تا مردم احساس نیاز به آوردن خودروی شخصی نکنند و اینکه هر کسی بتواند با پرداخت پول وارد محدوده شود و ترافیک را افزایش دهد قطعاً شایسته نیست.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اثرگذاری طرح جدید مستلزم مطالعات فراوان بر روی آن است، اظهار کرد: فلسفه‌ به وجود آمدن طرح ترافیک برای کاهش ورود خودرو به محدوده مرکزی شهر بود که از آلوده‌ترین نقاط به شمار می‌رفت.

وی افزود: از این رو قرار شد با ایجاد هزینه برای ورود به محدوده مرکزی تمایل ورود به این بخش کمتر شود.

چمران با تأکید بر اینکه هیچگاه هدف از ایجاد طرح ترافیک درآمدزایی‌ نبوده است، اظهار کرد: طرح جدید باید مطالعه شود که چقدر می‌تواند با سیستم‌هایی که دارد، مانع از ورود خودروهای غیرضروری به داخل محدوده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترافیک ، آلودگی ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۵ دی ۱۳۹۶
انشالله مشکلات با نظارت وبررسی به خوبی رفع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۰۸:۱۰ ۲۴ دی ۱۳۹۶
ی ایده دارم برای کاهش ترافیک و آلودگی در کلان شهرها. افرادی که در ساعت مشخص و همیشگی به سر کار میروند و خودروی تک سرنشین دارند باید از طریق سامانه های اینترنتی همدیگرو پیدا کنند و با هم قرارمدار (موقت) یا بلندمدت بزارن. این سامانه ها/اپلیکیشنها میتونن جدید باشن مثل اسنپ یا بخش جدیددیگر... اگه بشه 5درصد از خودروهای تک سرنشین رو اینطوری کاهش بدیم یک گام کوچک اما موثر برداشته شده.
آخرین اخبار