آيت‌­الله نوری همدانی؛

بایدبه هدایت جامعه و مبارزه با دشمنان اسلام بپردازید

آیت الله نوری همدانی گفت:باید با همت بلند،اراده و تصمیم قاطع سعی کنید علم‌آموزی کنید تا هر یک چراغی برای عالم اسلام باشید زیرا دنیای امروز به علوم اسلامی و فرهنگ اهل بیت(ع) نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت­‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار فعالان فرهنگی اظهار کرد: روایات فراوانی در زمینه کسانی نقل شده است که در قرارگاه‌های فرهنگی و علوم دینی گام می‌گذارند و بر اساس این روایات ملائکه بال خود را زیر پای آنها می‌گسترانند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند کسانی که در راه علم قدم برمی‌دارند، دوست دارد.

شما نیز توفیق پیدا کردید و در مرکزی به تحصیل علوم دینی می‌پردازید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه شما باید به هدایت جامعه و مبارزه با دشمنان اسلام بپردازید گفت: باید با همت بلند، اراده و تصمیم قاطع سعی کنید علم‌آموزی کنید تا هر یک چراغی برای عالم اسلام باشید زیرا دنیای امروز به علوم اسلامی و فرهنگ اهل بیت(ع) نیاز دارد.

وی عنوان کرد: هر اندازه باسوادتر باشید؛ پاداش بیشتری از خداوند دریافت می‌کنید. طلب علم لازم است برای خدمت به جامعه، هدایت و راهنمایی باشد.

آیت‌­الله نوری همدانی یادآور شد: انسان‌ها باید با درس‌آموزی کار انبیاء را ادامه دهند. خداوند به شما توفیق داده در این راه گام برمی‌دارید بنابراین باید قدر این توفیق را بدانید.

وی با بیان اینکه شما باید وزنه‌ای در علم باشید گفت: باید به خودسازی و ساختن جامعه بپردازید که این امر سبب توفیق و پیشرفت شما می‌شود. امروز تبلیغات دشمنان گسترده است. باید سعی کنیم که فرهنگ اهل بیت(ع) را تبیین کنیم و در مسیر هدایت گام برداریم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: هر کسی در راه تعلم علوم اسلامی گام برمی‌دارد؛ نماز شب را نباید ترک کند زیرا تهجد و سحرخیزی زمینه علم‌آموزی را برای انسان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به مسئله مبارزه در دنیای امروز گفت: بدانیم اسلام و انقلاب دشمنان فراوان دارد که نقشه‌های فراوانی را طراحی می‌کنند بنابراین باید در برابر آنها پاسخگو باشیم.

آیت‌­الله نوری همدانی عنوان کرد: حضرت زینب(س) از مبلغان موفق بودند و کار بزرگی در زمینه معرفی جریان عاشورا و کربلا انجام دادند. باید در نظر داشت بانوان در عرصه تبلیغ می‌توانند بیشتر مؤثر باشند بنابراین در زمینه علم و مبارزه لازم است خود را تقویت کنند. امام خمینی(ره) فرمودند خدمت بانوان به انقلاب بیشتر است زیرا در جبهه و پشت جبهه تأثیرگذار بودند.

وی تصریح کرد: خطبه حضرت زینب(س) در مجلس یزید بسیار آموزنده است. امروز مدافعان حرم در کنار بارگاه حضرت زینب(س) با صهیونیست‌ها و افراد سرسپرده و هماهنگ با آمریکا مبارزه می‌کنند که نشانه تأثیر سخنان آن حضرت است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه این انقلاب دینی و اسلامی است گفت: در رأس حکومت باید پیامبر و امام باشد و در غیبت امام رهبری فقیه، مدیر، مدبر و شجاع اداره حکومت را بر عهده گیرد که اکنون این چنین است.

وی خاطرنشان کرد: باید زمان‌شناس و جهان‌شناس باشید تا بتوانید به نقش‌آفرینی بپردازید و بدانید این انقلاب ارزان تمام نشده و کوچه‌ها به نام شهدا مزین است بنابراین باید در راه حفظ این انقلاب گام بردارید.

انتهای پیام/ح

دنيای امروز نیازمند علوم اسلامی و فرهنگ اهل بيت(ع) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.