حیدرپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مشکلی در تأمین مرکبات شب عید وجود ندارد/ ذخیره‌سازی مرکبات همچنان ادامه دارد

رئیس جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخیره‌سازی، مشکلی در تأمین مرکبات شب عید وجود ندارد.

مشکلی در تأمین مرکبات شب عید وجود ندارد/ ذخیره‌سازی مرکبات همچنان ادامه دارددلاور حیدرپور رئیس جهاد کشاورزی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ذخیره‌سازی مرکبات شب عید خبر داد و گفت: سهمیه مرکبات ذخیره شب عید استان‌های شمالی 30 هزار تُن است که از دو هفته گذشته با مباشرت سازمان تعاون روستایی، تشکل‌های استان، سورتینگ داران و باغداران مرکبات شب عید در سردخانه‌ها در حال ذخیره‌سازی است.

به گفته وی تا کنون 15 هزار تُن قرارداد ذخیره‌سازی و انتقال به انبارها به تفکیک سهمیه هر استانی صورت گرفته است.

حیدرپور با اشاره به اینکه مشکلی در ذخیره‌سازی میوه شب عید وجود ندارد، افزود: پرتقال بیش از نیاز داخل در کشور وجود دارد به طوریکه دولت برای حمایت از صادرات به صادرکنندگان تسهیلات با بهره 14.5 درصد و در قبال صادرات پرتقال، موز با تعرفه 5 درصد وارد می‌کنند.

رئیس جهاد کشاورزی استان مازندران ادامه داد: با توجه به تولید مناسب پرتقال، ذخیره‌سازی آغاز شده است تا در صورت التهاب بازار شب عید مرکبات ذخیره‌سازی شده به بازار عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه پرتقال‌های ذخیره‌سازی شب عید از کیفیت مناسبی برخوردار هستند، افزود: اکنون پرتقال شب عید در سایز های 180 تا 190 گرمی با نرخ هر کیلو 2 هزار تومان از باغداران خریداری می‌شود.

*روزهای پایانی برداشت نارنگی

حیدرپور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه برداشت نارنگی در مازندران روبه پایان است، بیان کرد: نارنگی قابلیت انبارداری ندارد و تنها مقداری در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که نارنگی در بازار تهران با قیمت‌های بالایی عرضه می‌شود، افزود: با توجه به تولید و عرضه مناسب نارنگی، قیمت نارنگی درمراکز تولید متعارف است.

* 50 هزار تُن کیوی صادر شد

رئیس جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برداشت کیوی به پایان رسید، اظهار کرد: امسال 180 هزار تُن کیوی در استان تولید شد که براساس آمار 50 هزارتن از این میزان در 9 ماه نخست سال صادر و مابقی در انبارها موجود است.

وی مجموع تولید مرکبات استان مازندران را 2 میلیون و 300 هزارتن اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۴ دی ۱۳۹۶
میوه شب عید گرون می شود ؟
آخرین اخبار