کارشناس چینی: اروپایی‌ها معتقدند تعامل با ایران بهتر از منزوی کردن این کشور است

یک کارشناس چینی در گفتگو با شبکه سی سی تی وی تأکید کرد متحدان اروپاییِ آمریکا معتقدند برجام باید ادامه پیدا کند، زیرا تعامل با ایران بهتر از منزوی کردن این کشور است.

کارشناس چینی: اروپایی‌ها معتقدند تعامل با ایران بهتر از منزوی کردن این کشور استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، ژو رونگ، کارشناس چینی از دانشگاه رنمین، درباره تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، درباره ادامه لغو تحریم های هسته ای ایران، به شرط ایجاد تغییراتی در برجام از سوی اروپایی‌ها گفت: متحدان اروپایی آمریکا می خواهند به ترامپ این پیام را بدهند که برجام به همین صورتی که هست، بهتر است، زیرا ادامه تعامل با ایران بر منزوی کردن این کشور برتری دارد.

مجری این شبکه گفت: این روش بسیار محترمانه اروپایی‌ها برای «نه» گفتن به واشنگتن است.

ژو رونگ ضمن تایید این سخنِ مجری سی سی تی وی، افزود: اروپایی‌ها منافع اقتصادی در ایران دارند و این در حالی است که واشنگتن چنین منافعی ندارد.

مجری پرسید: آیا به نظر شما ترامپ سرانجام از این توافقِ موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک، به صورت یکجانبه بیرون خواهد آمد؟

ژو رونگ در پاسخ گفت: واشنگتن تمایل ندارد نخستین طرفی باشد که چنین توافق بین المللی را نقض می کند. در عین حال، به علت ویژگی های شخصیتی که از ترامپ سراغ داریم، احتمال می رود وی سرانجام از این توافق بیرون آید، ولی حقیقت این است که ما نمی توانیم به این نوع پیش بینی ها چندان مطمئن باشیم مبنی بر این که ترامپ قطعاً آمریکا را از برجام خارج خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

 

تاکید اروپایی ها بر تداوم همکاری با ایران در چارچوب برجام

 

 

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۱ ۲۳ دی ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا .مرگ بر اسرائیل .مرگ بر السعود .
آخرین اخبار