تجلیل از خیرین کتابخانه ساز استان کردستان

طی مراسمی ویژه در اداره کل کتابخانه های عمومی از خیرین کتابخانه ساز استان کردستان تجلیل شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،اسماعیل احمدی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در این مراسم با اشاره به نقش مهم خیرین در توسعه کشور گفت: خوشبختانه خیرین با ورود خود به بسیاری از عرصه ها به ویژه مدرسه سازی و بهداشت و درمان سبب تحول و تا حدودی رفع کاستی ها شده اند.

احمدی نقش خیرین را در هر جامعه ای بسیار ارزنده و مهم ارزیابی کرد و گفت: بدون شک حمایت این قشر از کتابخانه های عمومی نیز منشاء خیر و برکت برای این بخش فرهنگی خواهد بود.

وی با بیان اینکه کتاب رکن اساسی فرهنگ و از نیازهای مهم جامعه است، بیان داشت: هیچ تمدنی بدون کتاب نمی‌تواند شکل بگیرد و دوام داشته باشد، به همین منظور باید بیش از پیش به کتاب توجه کنیم.

احمدی با اشاره به اینکه توجه خیرین به حوزه کتاب با راه اندازی انجمن خیرین کتابخانه ساز استان کردستان بیشتر شده است، افزود: امیدواریم بیش از پیش شاهد ارتقای شاخص های کتابخانه ای و در نتیجه توسعه فرهنگی استان باشیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان تصریح کرد: امروزه با توجه به پیشرفت دانش های بشری و نیاز نسل جوان به تحقیقات و پژوهش های علمی، توسعه فضاهای کتابخانه ای بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

وی گفت: انجمن خیرین کتابخانه ساز به منظور جذب، ساماندهی منابع، امکانات و جلب مشارکت های مردمی در امر کتابخانه سازی و توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور راه اندازی شده است.

احمدی بیان کرد: نقش خیرین در توسعه کشور نقشی بی بدیل است و حمایت خیرین از کتابخانه های عمومی نیز همانند حوزه های مدرسه سازی و بهداشت و درمان می تواند تحولی عظیم در این بخش فرهنگی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: تاکنون دو جشنواره ویژه خیرین کتابخانه ساز در استان برگزار شده و سومین جشنواره نیز در تابستان سال آینده برگزار می شود.

در ادامه این مراسم با اهدای لوح تقدیر، از 20 خیر فعال و حامی کتابخانه های عمومی در استان کردستان تجلیل شد.

انتهای پیام/ د م ع



کتاب رکن اساسی فرهنگ و از نیازهای مهم جامعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.