استاندار کرمان؛

ازجوانان دربرگزاری کنگره شهدا استفاده شود

استاندار کرمان گفت: برای برگزاری کنگره شهدا در سطح وسیع نظیر کنگره 6500شهید استان، بهتر است از نیروهای جوان بیشتر استفاده شود.

ازجوانان دربرگزاری کنگره شهدا استفاده شودبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  علیرضا رزم حسینی در نخستین نشست کنگره بزرگداشت 6 هزار و 500 شهید استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان با اشاره به اینکه  امروز نیاز داریم واقعیت های جنگ بدون کم و کاست به نسل حاضر منتقل شود گفت: ما باید تاریخ زنده شهدا را همواره زنده نگه داریم و در رفتار خود نشان دهیم که شهدا همیشه زنده هستند.

استاندار کرمان تاکید کرد: همه مردم ایران مدیون شهدا هستند و در قالب برگزاری کنگره ها باید راه و رسم شهدا را در جامعه مطرح و به آن عمل کنیم ،استان کرمان در برگزاری کنگره های بزرگداشت شهدا و در حوزه حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس پیشگام و بنیانگذار بوده و هست.

استاندار کرمان بیان کرد: این استان همانگونه که در دفاع مقدس لشکر خط شکن 41 ثارالله را داشته در برگزاری کنگره شهدا نیز پیشتاز است.

وی گفت: شکلگیری جمهوری اسلامی با مبارزات مردم و سپس با هزینه هایی که مردم بر دوش گرفتند، انجام شد و یکی از مقاطع سلحشوری ملت ایران، دوران دفاع مقدس است که باید به بهترین شکل این دوران را معرفی کنیم.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس به تمامیت ارضی و اقتدار جمهوری اسلامی دست یافتیم و موفق به تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی شدیم افزود: ما باید از شهدایی که جان و هستی خود را در راه کشور داده اند، تقدیر کنیم و این امر یک وظیفه ملی است، از سویی  باید اطلاع رسانی دقیق انجام دهیم تا همگان بدانند در این تاریخ در کشور چه گذشت و واقعیت های این دوران را باید برای مردم و نسل جوان مطرح کنیم.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه شهدا متعلق به همه مردم هستند و ما باید تاثیر سیره آنها را در جامعه به خوبی ببنیم ادامه داد: باید نیازهای روز جامعه را شناخته و در اهداف کنگره شهدای 6 هزار و 500 شهید استان کرمان به آنها توجه کنیم.

وی اظهار کرد: باید از سخنان کلیشه ای پرهیز کرده و نسل جدید وجوان را در این کنگره دعوت کنیم زیرا امروز نیاز به حضور فعال جوانان در عرصه های مختلف داریم ، باید پویایی و نوآوری را هر روز در قلب این کنگره ها مد نظر داشته باشیم.

استاندار کرمان گفت: از آنجا که بنیانگذار لشکر 41 ثارالله و فرمانده اصلی این شهدا سردار سلیمانی است، ایشان به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان انتخاب شود که این امر به تصویب این شورا رسید.

وی ادامه داد: ما می خواهیم که این کنگره برگزار شده و در اجرای آن کمترین هزینه و بیشترین محتوا و اثرگذاری را مد نظر داریم و معتقدیم باید از تشریفات معمول گذشته و به کیفیت و محتوای کنگره توجه جدی صورت گیرد.

رزم حسینی تصریح کرد: نباید کنگره شهدا را مخصوص یک قشر کنیم بلکه باید از تشکل های دانشجویی، دانش آموزی و گروه های سیاسی در اجرای این کنگره استفاده کنیم.

انتهای پیام/ح

از وجود جوانان در برگزاری کنگره شهدا استفاده شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار