وزیر علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تعادل در انتخاب رشته، نیازمند ایجاد انگیزه بین داوطلبان است/ ضرورت سیاست‌گذاری کلان برای حذف کنکور

غلامی گفت: برای حذف کنکور باید سیاست‌گذاری کلان تدوین و سازمان‌های ذیربط همکاری خوبی در این زمینه داشته باشند.

ضرورت اجرای سیاست‌گذاری کلان برای حذف کنکور/ تعادل در انتخاب رشته نیازمند ایجاد انگیزه بین داوطلبانمنصور غلامی وزیر علوم در گفت‌ و گو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: امروزه بحث کاهش دانشجو در تمام دانشگاه‌های سراسر کشور و حتی دانشگاه آزاد به چشم می‌خورد که علت اصلی آن می‌تواند کاهش جمعیت و در نتیجه کم شدن تعداد دانش‌آموزان دوره دبیرستانی باشد.

وی ادامه داد:‌ به دلیل توزیع نامناسب در بین رشته‌ها و گروه‌های آزمایشی و همچنین آینده‌نگری داوطلبان کنکور سراسری باعث شده است در برخی از رشته‌ها تقاضای تحصیل در آنها بسیار زیاد و در رشته‌های دیگر دانشجویان متقاضی تحصیل کم باشد.

وزیر علوم عنوان کرد: رغبت و انگیزه داوطلبان را برای رشته‌های مختلف باید بیشتر کرده تا یک حالت تعادل در بین آنها برای انتخاب رشته و ادامه تحصیل ایجاد شود.

نقش وزارت آموزش و پرورش در حذف کنکور 

غلامی در خصوص مسئله حذف کنکور ادامه داد: امروزه مقوله حذف کنکور بسیار مطرح بوده و این اقدام صرفا از طریق وزارت علوم انجام نمی‌شود بلکه سازمان‌های ذیربط از جمله وزارت آموزش و پرورش در حذف کنکور دخیل است و باید ساز و کارهای جایگزین این طرح را ایجاد کند.

وی تاکید کرد: وزارت علوم بخشی از اجرای حذف کنکور را بر عهده دارد و باید سیاست‌گذاری‌های کلان برای این طرح برنامه‌ریزی شود تا با همکاری‌ سازمان‌های ذیربط بتوان یک طرح کاربردی مفیدی جایگزین کنکور سراسری کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت علوم ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.