مصرف این 2 خوراکی در کودکان باعث «کبدچرب» می‌شود!

یک متخصص طب ایرانی گفت: خوردن ژله، بستنی، تنقلات حاوی مواد نگهدارنده و رنگی, خوردن آب سرد در حالت ناشتا و تند غذا خوردن در کودکان موجب بروز "کبد چرب" در آنها می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارمغان سادات کیهانمهر متخصص طب ایرانی درباره راه‌های پیشگیری از کبد چرب در کودکان اظهار کرد: کبد چرب امروزه شیوع زیادی پیدا کرده و بروز آن در کودکان یک اخطار جدی است.

وی افزود: شیوع کبد چرب در کودکان چاق نسبت به کودکان با وزن طبیعی، بالاتر است؛ اصلاح سبک زندگی به بهبود این بیماری کمک می‌کند.

خوردن آب سرد ناشتا در بروز کبد چرب بسیار موثر است

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: پرهیز از مصرف فست فود, پرهیز از مصرف غذاهای بسیار چرب, پرهیز از نوشیدن آب بین غذا, پرهیز از تند خوردن, پرهیز از درهم‌خوری, پرهیز از خوردن آب یخ (خصوصا در فصول سرد و ابتدای صبح) از راه‌های پیشگیری از بروز کبد چرب در کودکان است.

خوردن بیش از حد ژله و بستنی موجب بروز کبد چرب در کودکان می‌شود

کیهانمهر خاطرنشان کرد: مصرف موادی مانند ژله، بستنی، تنقلات حاوی مواد نگهدارنده و رنگی می‌تواند باعث بروز کبد چرب در کودکان شود و مصرف بیشتر مقویات کبد مانند انار، به، سیب، زرشک و دارچین در قالب میوه، غذا و تنقلات, مصرف بیشتر نخود در غذاها نیز از کبد چرب در کودکان جلوگیری می‌کند.


بیشتر بخوانید: طبیعی‌ترین راه درمان کبد چرب با طب سنتی


وی یادآور شد: مصرف تنقلاتی مانند مویز، نخودچی، فندق، بادام, مصرف سکنجبین ملس نیز برای سلامت کبد بسیار مفید است, با تقویت کبد می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

خوردن "‌ژله و بستنی" موجب بروز "کبد چرب" در کودکان می‌شود

برچسب ها: اخبار سلامت ، طب سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار