مهدی رضایی:

«من بن لادن را کشتم» در انتظار صدور مجوز است

نویسنده، محقق و مدرس ادبیات داستانی گفت: رمان «من بن لادن را کشتم» بالاخره به نتیجه رسید و منتظر صدور مجوز وزارت ارشاد هستم.

مهدی رضایی، نویسنده، محقق و مدرس ادبیات داستانی در گفتگو با خبرنگار  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آثار در حال انتشار و در دست نگارش خود گفت: رمان «من بن لادن را کشتم» بالاخره به نتیجه رسید و در حال حاضر منتظر صدور مجوز وزارت ارشاد هستم. هرچه جلوتر می روم، کار نوشتن سخت تر می شود. این کتاب پنجمین اثری است که نوشته ام. همیشه آخرین کار زجرآور ترین و البته لذت بخش ترین کار است.

وی افزود: رمان «من بن لادن را کشتم» برخلاف آنچه بعضی از مخاطبانم فکر می کنند، فقط نامش به بن لادن مربوط است و شاید مثل بعضی  آثار یک عنوان منحرف کننده باشد و شاید ربطی به بن لادن نداشته باشد. باید بگویم اتفاقا رمان «من بن لادن را کشتم» به قضیه کشته شدن «بن لادن» البته نه به دست نیروهای ویژه آمریکایی می پردازد. البته قتل بن لادن بخشی از رمان است. درحالی که  به کشته شدن صدام نه اعدام او هم پرداخته شده است. اتفاقات رمان در شهرهای نیویورک، تهران و ایبت آباد پاکستان به عنوان مخفیگاه بن لادن رخ می دهد.

این نویسنده  بیان کرد: هدف من از نگارش رمان «من بن لادن را کشتم» نشان دادن فعالیت های ضد انسانی سازمان ملل و سیاستمداران حکومت آمریکاست و ریشه اتفاقات این رمان به واقعیت تاریخی برمی گردد. من حقیقت های کتمان نشدنی را با ساختاری داستانی  البته با کمک تخیل روایت می کنم.

رضایی ادامه داد: ایده های بسیاری هم برای کار تحقیقاتی در زمینه ادبیات داستانی دارم.اگر رمان «من بن لادن را کشتم» بتواند از وزارت ارشاد مجوز بگیرد، به یک آرامش نسبی خواهم رسید و برای چند سالی دغدغه انتشار کتاب نخواهم داشت. قصد دارم با حوصله بیشتر به مطالعه و تحقیق و نگارش اثر بپردازم.

مهدی رضایی پیش از این رمان «چه کسی از دیوانه ها نمی ترسد»، مجموعه داستان «آواز گوسفندها»، رمان «روزگار فراموش شده» و کتاب تحقیقی «خطاهای نویسندگی و تجربیات نویسندگی» را منتشر کرده و در انتظار مجوز پنجمین اثر خود است که از سوی انتشارات آرادمان منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.