تسریع روند احداث جاده "دیمند و گویگان جیرفت"

در بازدید میدانی اهالی رسانه جنوب استان کرمان از مناطق دیوند و گویکان، مردم خواستار تسریع در روند احداث جاده ارتباطی خود شدند.

تسریع روند احداث جاده به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ درپی تقاضای مردم و معتمدین منطقه "دیمند و گویگان"؛ خانه مطبوعات و رسانه های جنوب استان کرمان جمعه ۲۲دی ماه جاری، تیمی از خبرنگاران متقاضی را جهت بررسی میدانی از جاده معروف به "کمربند سبز" که از جبالبارز به روستاهای دیمند گویگان و سربیژن ساردوییه منتهی می شود؛ همچنین برای بررسی زیستگاه خرس سیاه آسیایی عازم منطقه کرد.

بخشی از مسیر بازدید و حوزه جغرافیایی و مشکلات و مطالبات ساکنین در گفتگو با جمعی از مسئولین محلی ،مردم و معتمدین منطقه ضمن تهیه عکس های هوایی مورد بررسی قرار گرفت که آنچه از بازدید میدانی به دست آمد؛ ضرورت مرمت و بهسازی محور جبالبارز به بخش ساردوئیه بود که بالغ بر ۱۰ سال است محل تردد اهالی به جبالبارز و جیرفت می باشد؛محوری که در فصل زمستان با بارش برف و باران مواجه است.

تسریع در مرمت و بازسازی مسیر ؛حداقل باعرضی که جاده قدیم داشته است؛ مکرر مورد تقاضای مردم منطقه بود؛ از اینرو داشتن راه ارتباطی مناسب حق مردمی است که با دامداری وکشاورزی خود نیروهای مولدی محسوب می شوند و به نوعی در تامین مایحتاج جامعه روستایی، خود کفا ونقش آفرینند.

بعبارتی چنین مردمی را که فعالیت هایشان مصداق عینی و صادقانه اقتصاد مقاومتی است نبایست از جاده و خدمات و امکاناتی که در پی آن خواهد آمد محروم کرد تا نه مادر و فرزندی حین زایمان جان بجان آفرین تسلیم کند نه فرد دیگری دچار قطع نخاع شود یا اتفاقات ناخوشایند دیگری دامنگیر اهالی این مناطق بواسطه دشواری مسیر شود.

لازم به ذکر است؛ مرمت مسیر مورد تقاضا بیش از ۷۰۰خانوار را پوشش می دهد که در سرمای زمستان هم در این آبادیها سکونت دارند و از حداقل امکانات محرومند.

گفتنی است این جاده پر پیچ و خم که ادامه احداثش فعلا دستخوش کش و قوس هایی گشته قدمت احداث آن به سال ۸۰ بر می گردد و همواره مورد استفاده بوده و این یعنی نیاز مبرم منطقه به چنین محوری که نباید از نظر دور بماند و با بهانه های مختلف برخی افراد، حقوق مردمش تضییع شود.


انتهای پیام/س

 

بازدید میدانی اهالی رسانه جنوب استان کرمان از مناطق دیوند و گویکان

 

به نقل از سایت گلدشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار