پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه های در دست اقدام معین اقتصادی منطقه بافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: پروژه های در دست اقدادم معین اقتصادی منطقه ی بافت بالای 80 درصد پیشرفت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  در سفر امروز موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان به شهرستان بافت در بازدیدی که از پروژه های منطقه صورت گرفت مشکلات صنعت داران مورد بررسی قرار گرفت .

در این سفر طرح های مختلفی از جمله سیلوی گندم ، کارخانه ی کرک ، کارخانه ی در دست احداث آرد ومجتمع کشتار صنعتی طیور بازدید شدند.

وی پس از آن در جلسه ی شورای اداری شهرستان که با حضور نماینده مجلس ، فرماندار ، امام جمعه ، جمعی از سرمایه گزاران و روئسای ادارات شهرستان تشکیل شد حضور یافت ودر پاسخ به سوالات خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص علت عمده ی رکود صنایع در منطقه و طرح های حمایتی دولت در این زمینه و همچنین میزان پیشرفت طرح های گلنگ زنی شده ی معین اقتصادی منطقه گفت : پروژه های خوبی در منطقه در حال فعالیت است اما مشکل عمده ی برخی از طرح ها ، وام میباشد که بایستی بانکها در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند .

وی ادامه داد دولت برای حمایت از طرح های صنعتی و اقتصادی تدوین شده برای هر شهرستان در راستای سیاست ها اقتصاد مقاومتی در خصوص واگذاری زمین و اعطای مجوز های لازم با مجریان همکاری کامل را دارد .

موسوی گفت: پروژه های معین اقتصادی منطقه از پیشرفت بالای 80 درصد برخوردار بوده و همچنان درحال تکمیل هستند .


در این جلسه امام جمعه ی بافت با ذکر این نکته که برخی مسئولین استانی نسب به شهرستان بافت واقعا بی توجه و یا کم توجه بوده اند گفت : برخی از پروژه ها به سبب همین بی توجهی سالهای سال دچار رکود بوده اند . وی با اشاره به تعطیلی چندین ساله ی کارخانه ی کرک بافت ، از سرمایه گذار جدید این پروژه تقدیر و تشکر کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولین به روند توسعه ی بافت شد.


علی بختیاری نماینده ی مردم بافت رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تایید سخنان امام جمعه ی شهر مبنی بر کم توجهی برخی مدیران استانی به منطقه افزود : واقعیت ملموسی که وجود دارد اینست که باتوجه به کمبود نقدینگی موجود، مدیران شهرستان تمام تلاش خود را جهت تکمیل و راه اندازی طرح های انجام داده اند ، اما عدم توجه کافی مدیران در سطح استان و نیز چانه زنی های عده ای بر سر تقسیم بودجه ی مناطق مشکلاتی را بر سر راه توسعهی شهرستان به وجود آورده است .

بختیاری با گلایه از تامین اجتماعی گفت : با توجه به پرداخت های مثبت شهر در حوزه ی تامین اجتماعی ، خدمات این نهاد قابل قبول برای ما و مردم نبوده که باید توجه بیشتری به این مهم در مرکز استان صورت گیرد .


در ادامه کریمی رئیس اداره ی جهاد کشاورزی با بیان ویژگی های طرح درحال احداث کشتار صنعتی طیور در بافت گفت: این طرح بزرگ با کشتار 4000 قطعه مرغ در ساعت یکی از بزرگترین طرح های صنعتی منطقه میباشد که با توجه به آورده ی 7 میلیارد تومانی سرمایه گذار ، از مسئولین استانی درخواست کرد تا با تخصیص تسهیلات 3 میلیلاردی به این پروژه ، راه اندازی آن را تسریع بخشند .


در پایان طهماسبی مدیر عامل کارخانه ی کرک بافت با توضیح این مطلب که کرک تولیدی کشور بالغ بر 1000 تن میباشد که 90 درصد آن در استان کرمان و شهرستان بافت تولید میشود خواستار حمایت و تسهیل خدمات دهی به این صنعت در بافت شد.

 

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار