سبحان اللهی خبرداد:

ضرورت توسعه رشته‌های میان‌رشته‌ای و پلاسمای پزشکی در دانشگاه خوارزمی

رئیس دانشگاه خوارزمی در دیدار با وزیر علوم بر تبیین توسعه رشته‌های جدید بر رشته‌های میان‌رشته‌ای از جمله نفت زمین و پلاسمای پزشکی تأکید کرد.

رشته های ميان‌رشته‌اي و پلاسمای پزشکی در دانشگاه خوارزمی توسعه باید یابدبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی سبحان اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی در دیدار با منصور غلامی وزیر علوم ضمن بیان جایگاه ویژه دانشگاه خوارزمی به عنوان نخستین مؤسسه آموزش عالی کشور با یک سده فعالیت علمی و فرهنگی در کشور گفت: هم اکنون در آستانه برگزاری یکصدمین سال تأسیس دانشگاه خوارزمی هستیم که با هدف اولیه آموزش معلمان تعلیم دیده در سال 1297 شمسی در تهران دایر شده است.

وی افزود: این دانشگاه که به نوعی سرآغاز آموزش عالی در ایران به شمار می‌رود، در طول یک قرن از فعالیت خود در نهایت به خوارزمی تغییر نام یافت، تحولات علمی ـ پژوهشی زیادی را نیز پشت سر گذاشت تا امروز به یکی از دانشگاه‌های صاحب نام ایران تبدیل شود و گام‌های بلندی برای گسترش فعالیت در عرصه بین‌المللی بردارد.

 سبحان اللهی با اشاره به طرح جامع دانشگاه گفت: این طرح بر اساس ماموریت گرایی در 2 سایت تهران و پردیس کرج در حال تهیه است.

رئیس دانشگاه خوارزمی با تبیین توسعه رشته‌های جدید، بر رشته های میان‌رشته‌ای از جمله نفت زمین و پلاسمای پزشکی تاکید کرد.

در ادامه این دیدار منصور غلامی وزیر  علوم، تحقیقات و فناوری ضمن حمایت از فعالیت های انجام شده در دانشگاه خوارزمی بر ادامه فعالیت های جدید دانشگاه از جمله رشته های میان‌رشته‌ای همچون نفت زمین و پلاسمای پزشکی و همچنین تهیه طرح جامع دانشگاه بر اساس سیاست های وزارت متبوع یعنی ماموریت گرایی تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار