معضل فروش شیر خام و غیر پاستوریزه در گلپایگان

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: فروش شیر خام و غیر پاستوریزه در این شهرستان به معضلی تبدیل شده و سلامت شهروندان را به خطر انداخته است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حیدرعلی گل‌محمدی امروز در جلسه کارگروه سلامت شهرستان گلپایگان با تأکید بر ضرورت مصرف شیر به صورت پاستوریزه و با بیان اینکه مردم به دنبال تأمین شیر سالم و بهداشتی هستند، افزود: برای جلوگیری از خام‌فروشی شیر باید مراکز جمع‌آوری شیر در سطح شهرستان گلپایگان مورد نظارت و بازرسی قرار گیرد تا از فروش شیر خام و غیر پاستوریزه به مردم جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه تهیه فرآورده‌های لبنی به خصوص «خامه» در منازل و مصرف آن بیماری‌زاست، خاطرنشان کرد: مصرف شیر خام یکی از عوامل بروز بیماری تب مالت است؛ خام‌فروشی شیر در شهرستان گلپایگان به معضل تبدیل شده است که می طلبد، دامپزشکی که نظارت بر فرآورده خام دامی را بر عهده دارد از این کار جلوگیری کند.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان خاطر نشان کرد: بیماری «تب مالت» نسبت به سال‌های گدشته در این شهرستان گلپایگان کاهش داشته است و برای اینکه این روند ادامه یابد  باید مراکز جمع‌آوری شیر در سطح شهرستان گلپایگان قبل از خام‌فروشی شیر به مردم، به پاستوریزه شدن شیر اقدام کنند.

در ادامه فرماندار شهرستان گلپایگان با بیان اینکه تأمین آب سالم و بهداشتی اولویت کارگروه سلامت است، بیان داشت:  طرح آب‌رسانی به شهر گلشهر از محل تصفیه‌خانه در حال لوله‌گذاری است و از پیگیری مدیرکل آبفای استان و نماینده شهرستان در جذب اعتبار این  طرح قدردانی می‌کنم.

حسین فراست  با اشاره به اینکه موفقیت در کارها نتیجه انسجام بین دستگاه‌های اداری شهرستان گلپایگان است، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی و انسجام بخشی سلامت مردم را تأمین کنند، تأمین سلامت مردم باید خط قرمز کارگروه سلامت قرار گیرد.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه کارگروه سلامت شهرستان گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.