سیمرغ 36؛

«فیلشاه» تنها برگ برنده سینمای انیمیشن ایران در جشنواره فجر + تصاویر

هادی محمدیان بعد از گذشت سه سال با فیلم انیمیشن «فیلشاه»، تنها برگ برنده انیمیشن داخلی در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

به گزارش خبرنگار  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هادی محمدیان بعد از تجربه اکران موفق و شیرین فیلم انیمیشن «شاهزاده روم» در جشنواره سی و سوم، امسال با اثر «فیلشاه» تنها فیلم انیمیشن سینمایی است که در بخش مسابقه سودای سیمرغ با ۲۲ اثر سینمایی رئال به رقابت می‌پردازد.
 «فیلشاه» تنها برگ برنده سینمای انیمیشن ایران در جشنواره فجر
 
هادی محمدیان و حامد جعفری در دومین تجربه همکاری با یکدیگر انیمیشنی پر کاراکتر، با گروهی ۱۵۰ نفره داستان گله فیل ها در جنگل های آفریقا روایت می‌کنند.
 
 
بیش از ۵۰ انیماتور در این گروه مسئولیت متحرک سازی انیمیشن «فیلشاه» را بر عهده داشته‌اند. گفته می‌شود یکی از چالش‌های اصلی این تیم بزرگ، متحرک‌سازی حیوانات چهارپا و دوپا پرتعدادی است که در این انیمیشن حضور دارند و از این لحاظ اثری شاخص در سینمای انیمیشن ایران محسوب می‌شود. برای تولید «فیلشاه» بیش از ۲۰ نرم‌افزار گرافیکی مورد استفاده قرار گرفته‌است؛ علاوه بر آن بخش قابل توجهی از پایپ لاین تولید انیمیشن در گروه «هنر پویا» توسط برنامه نویسان ایرانی بومی شده‌است که کمک بسزایی در کاهش زمان و هزینه تولید انیمیشن‌های سینمایی این شرکت کرده‌ است.
 
«فیلشاه» تنها برگ برنده سینمای انیمیشن ایران در جشنواره فجر
 
فیلم سینمایی «فیلشاه» در کنار فیلم های رئال با ژانرهای مختلف اجتماعی، کمدی و سینمای دفاع مقدس، نگاه ویژه ای به مخاطبان کودک و نوجوان دارد و صنعت پویانمایی کشور را در دوره با  جشنواره فیلم فجر همراه کرده است.
 
«فیلشاه» تنها برگ برنده سینمای انیمیشن ایران در جشنواره فجر

در خلاصه داستان فیلم آمده است: در جنگلی در آفریقا رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «فیلشاه» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود.
 
 
 انتهای پیام/
 
 

تنها انیمیشن جشنواره سی و ششم فیلم فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۱۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
خیلی قشنگ
-
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۵ دی ۱۳۹۶
دمتون گرم فکر کنم خیلی باحال باشه
آخرین اخبار