ابلاغ اعتبارات عمرانی کهگیلویه وبویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 6هزار و 850 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی در قالب بودجه به استان ابلاغ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: این اعتبارات در بخش استانی 38 درصد و نفت 48 درصد تخصیص یافته است.

وی افزود: در سال جاری طرح های ملی استانی یک هزار و 450 میلیارد ریال تخصیص اعتبار داشته که از این میزان 52 درصد آن تخصیص پیدا کرده که معادل بیش از 700 میلیارد ریال است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طرح های ملی استانی شامل فاضلاب شهر های استان، آبرسانی به شهر لیکک و دوگنبدان و اراضی دهدشت غربی و آبرسانی به چهار شهر سوق، لنده، دهدشت و چرام است.

وی عنوان کرد: در ابتدای سال جاری اعتبار مصوب طرح های ملی 2 هزار و 700 میلیارد ریال بوده که این طرح ها شامل راه های مواصلاتی اصلی و بیمارستان ها بوده که از این میزان تاکنون 62 درصد تخصیص اعتبار ابلاغ شده است.

نوروزی تصریح کرد: در سال جاری وضعیت تخصیص اعتبارات عمرانی ابلاغی مطلوب بوده و این اعتبارات در قالب اسناد خزانه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنا بر ظرفیت بند «و» تبصره پنج بودجه، دولت بابت تهاتر بدهی های دولت و پیمانکاران حدود 50 هزار میلیارد ریال در سال 1396 در قالب اسناد خزانه توزیع کرده است.

وی افزود: این امر فرصت مناسبی بوده که توسط دولت برای پیمانکاران ایجاد شده است.

نوروزی ابراز داشت: پیمانکارانی که از دولت بابت اجرای طرح های عمرانی طلب دارند و همچنین بدهکار امور مالیاتی بوده با مراجعه به دستگاه های اجرایی و با هماهنگی خزانه استان فرم های لازم را تکمیل کنند تا از این فرصت استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان جزو استان هایی بوده که در زمینه برنامه عملیاتی برنامه ششم توسعه عملکرد بسیار مطلوبی داشته است.

وی عنوان کرد: برنامه عملیاتی برنامه ششم توسعه به این صورت بوده که هر دستگاه استانی تعیین کرده که در طی سال های 1396 تا پایان 1400 چه عملیات عمرانی را انجام خواهد داد.

نوروزی گفت: تاکنون استقبال خوبی توسط دستگاه های استانی انجام شده و تا پایان سال جاری برای همه دستگاه های اجرایی برنامه عملیاتی برنامه ششم توسعه انجام خواهد شد.

از مجموع بیش از 710 هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی در کشور 140 هزار میلیارد ریال آن در قالب اعتبارات استانی به استان‌ها تخصیص می‌یابد و حدود 570 هزار میلیارد ریال آن در قالب بودجه‌های ملی و متفرقه در اختیار دولت و وزارتخانه‌ها در مرکز هستند.

حدود 40 درصد معادل 2 هزار و 800 میلیارد ریال از مجموع اعتبارات عمرانی این استان در بودجه سال جاری از محل‌های مختلف تخصیص یافته است.

 

انتهای پیام/ش

 اختصاص یک هزار و 450 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای طرح های ملی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.