ستاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

شرکت‌های دانش بنیان عامل بهبود فضای کسب و کار کشور

معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: امروزه فضای کسب و کار با افزایش فعالیت شرکت‌های دانش بنیان بهبود پیدا کرده است.

لزوم تغییر جهت صنایع در راستای افزایش ارزش افزوده/ بهبود فضای کسب و کار و کار آفرینی به وسیله شرکت‌های دانش بنیان/ کسب تجربه جدید اکوسیستمسورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور در گفت و گو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: خوشبختانه جهت گیری دانشگاه‌ها به سمت مراکز آموزش عالی نسل سوم و چهارم تغییر کرده است و مدیریت جدید وزارت علوم همراه و همگام با طرح‌های فناورانه هستند.

وی ادامه داد: همدلی بین سازمان‌های مختلف یکی از بزرگترین سرمایه‌ هایی است که باعث می‌شود اتفاقات خوبی در دانشگاه‌ها بیفتد و فضای کسب و کار برای شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های دانشگاهی که به وسیله جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی ایجاد کرده در کشور بهبود پیدا کند.

ضرورت تغییر زیست بودم در کشور

ستاری با بیان اینکه باید با وزارت‌ خانه‌های مختلف در راستای کار آفرینی و بهبود اشتغال ارتباط بیشتری داشته باشیم، عنوان کرد: خوشبختانه امروزه قدم‌های موثری در اقتصاد برداشته شده است و اکوسیستم جدیدی را تجریه می‌کنیم و اتفاقات خوبی برای اشتغال فارغالتحصیلان بازار محصولات شرکت‌های دانش بنیان و حتی قیمت گذاری در حال رخ دادن است؛ همین استارت‌آپ‌های دانشگاهی زمانی به شرکت‌های نسل جدید در حوزه کار‌آفرینی در کشور تبدیل می‌شوند.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: یکی از مسائل مهم زیست بوم است که باید تغییر کند و خوشبختانه امروزه سرمایه گذاری مالی به وسیله بخش خصوصی و بورس باید انجام و صنایع ما تغییر جهت دهند.

وی یادآور شد: با تغییر جهت صنایع ارزش افزوده بالایی به دست می‌آید که استفاده کمتر از منابع زیر زمینی باعث پیشرفت هر چه بیشتر کشور می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار