اصفهان دارای زمین اختصاصی کریکت می شود

دبیر هیات انجمن های ورزشی استان اصفهان از آغاز عملیات اجرایی احداث زمین اختصاصی رشته کریکت در مجموعه ورزشی نقش جهان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا غزنوی در رابطه با این طرح گفت: عملیات عمرانی انجام شده بر روی این زمین شامل تسطیح، نقشه برداری، گود برداری، زیرسازی و بتون ریزی بوده است.

به گفته وی این زمین ابعاد 200 در 200 متر دارد و تاکنون حدود 20 میلیون تومان از طرف هیات انجمن های ورزشی استان اصفهان برای احداث آن هزینه شده است.

دبیر هیات انجمن های ورزشی استان اصفهان خاطرنشان کرد: قرار است پس از ارائه گزارش های فنی از آغاز عملیات اجرایی این مجموعه به فدراسیون جهانی کریکت، بخشی از هزینه های عملیات تکمیلی آن شامل کاشت چمن، ساخت سالن، رختکن، سرویس بهداشتی و سکوی تماشاچیان توسط فدراسیون جهانی تامین شود.

زمین اختصاصی کریکت اصفهان را اداره کل ورزش و جوانان استان مهر پارسال در جریان سفر 'سیدمحبوب علی شاه' عضو بلند پایه فدراسیون جهانی این رشته به ایران ،در اختیار هیات انجمن های ورزشی استان اصفهان قرار داد.

وی که به منظور بازدید از زمین های کریکت در ایران و بررسی راه های گسترش این ورزش در کشور و تعامل بیشتر با فدراسیون به ایران آمده بود، در نشست با مسئولان رشته کریکت استان اصفهان گفت: زمین های کریکت موجود در ایران از لحاظ وسعت و موقعیت شرایط خوبی دارد، منتهی برای زیرسازی و استانداردسازی آنها باید اقدامات اساسی صورت پذیرد.

این مدرس و محقق بین المللی کریکت در باره زمین کریکت اصفهان نیز گفت: این زمین می تواند در حد استانداردهای جهانی ساخته و حتی این شهر بعنوان آکادمی تخصصی کریکت در ایران مطرح شود.

کریکت در بیش از100 کشور جهان بازی می شود و یکی از محبوبترین رشته ها در کشورهای هند، بنگلادش، نپال، افغانستان، پاکستان، امارات عربی متحده، سریلانکا، استرالیا، انگلستان و نیوزلند است.

این رشته بطور گروهی در زمین چمن دایره ای یا بیضی با شعاع میانگین 75 متر، میان دو تیم 11 نفره بازی می شود.

در مرکز زمین کریکت، یک محوطه خاکی متراکم شده به طول 20.12 متر وجود دارد.

توپ کریکت دارای محیطی حدود 22.4 تا 22.9 سانتیمتر است و 155.9 تا 163 گرم وزن دارد و سطح آن از چرم و مرکز آن از چوب پنبه پیچیده شده در نخ پُر شده است.

چوبی که با آن به توپ ضربه می زنند'بت' نام دارد و بیشترین طول آن 96.5 سانتیمتر و عرض آن در پهن ترین بخش 10.8 سانتیمتر و وزن آن از 1 تا 1.4 کیلوگرم است.

این رشته در ایران از زیر مجموعه های فدراسیون انجمن های ورزشی محسوب می شود.

 

انتهای پیام/م 

 

عملیات اجرایی احداث زمین اختصاصی رشته کریکت در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.