هفته هفدهم لیگ برتر والیبال؛

نبرد حساسِ كاله و خاتم در اردكان/ پیكانِ بدون پیمان میهمان شمس

هفته هفدهم لیگ برتر والیبال ایران در حالی پیگیری خواهد شد كه دو تیم كاله و خاتم اردكان یكی از مسابقات حساس لیگ را برگزار می‌كنند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ برتر والیبال ایران (گرامیداشت شهید محسن حججی) یكشنبه با برگزاری شش مسابقه وارد هفته هفدهم خود خواهد شد.

در این هفته از رقابت‌ها چند دیدار حساس برگزار می‌شود و تیم‌های بالای جدول برای اطمینان از حضور در مرحله پلی اف باید با تمام توان مقابل حریفانشان صف‌آرایی كنند.

در نخستین دیدار این هفته و در خانه والیبال تهران تیم بانک سرمایه، صدرنشین این رقابت ها (۱۴ برد و ۴۲ امتیاز) به مصاف شهرداری ارومیه می رود. بانک سرمایه که هفته پیش دومین ناکامی خود را تجربه کرد، این هفته به مصاف تیمی می رود که با پنج برد و ۱۷ امتیاز در جایگاه دهم جدول قرار دارد و این مسابقه فرصتی است برای شاگردان مصطفی کارخانه تا شکست هفته شانزدهم خود را جبران کنند.

دیدار رفت دو تیم سه بر یک به سود بانک سرمایه شد و به نظر نمی رسد که نماینده لیگ برتری ارومیه در تهران شانسی برای شکست بانک سرمایه داشته باشد. شهرداری ارومیه هم هفته پیش و در بازی خانگی مغلوب میهمان خود شده بود.

تیم شهرداری تبریز که هم اکنون با ۱۳ برد و ۳۴ امتیاز در رتبه دوم جدول است، این هفته در سالن شهید اقدمی تبریز میزبان رعد پدافند کاشان خواهد بود. رعد با دو برد و هفت امتیاز در انتهای جدول قرار دارد و اگر بخواهد در بین هشت تیم مرحله پلی آف باشد، دیگر اجازه شکست نخواهد داشت، اما تبریزی ها که در اندیشه شگفتی سازی با کسب صدر جدول هستند، این هفته فرصت مناسبی برای کسب یک برد دیگر و بهبود شرایط خود در رتبه دوم جدول دارند. دیدار رفت دو تیم سه بر یک به سود شهرداری تبریز تمام شد.

تیم سایپا تهران که هفته شانزدهم موفق به شکست صدرنشین لیگ برتر والیبال شد، این هفته در سالن المپیک گنبد به مصاف هاوش می رود و در صورت کسب پیروزی مقابل میزبان و شکست شمس برابر پیکان تهران حضور نارنجی پوشان سایپا در مرحله پلی آف نیز مسجل می شود. پیش از سایپا حضور بانک سرمایه و شهرداری تبریز قطعی شده بود و این تیم در صورت کسب سهمیه، به عنوان سومین تیم مرحله پلی آف معرفی خواهد شد.

سایپا هم اکنون با ۱۱ برد و ۳۴ امتیاز در رتبه سوم جدول است و هر نتیجه در این هفته کسب کند، جایگاهش در جدول تغییری نخواهد کرد. تیم هاوش نیز با ۶ برد و ۱۶ امتیاز در رتبه هشتم جدول قرار دارد. دیدار رفت دو تیم سه بر یک به سود سایپا در تهران تمام شد، اما فراموش نکنیم کسب پیروزی در گنبد برای تیم های مدعی نیز بسیار دشوار است.

در دیگر مسابقه این هفته لیگ برتر والیبال، تیم شمس که با ۶ برد و ۱۴ امتیاز در رتبه نهم جدول است به مصاف پیکان تهران می رود. پیکانی ها با ۱۰ برد و ۲۹ امتیاز در رتبه چهار جدول هستند و هفته پیش در تهران سه بر دو مغلوب هاوش گنبد شدند که نتیجه ای به دور از انتظار برای پرافتخارترین تیم لیگ برتر والیبال مردان ایران بود و خبرها حکایت از استعفای پیمان اکبری سرمربی تیم پیکان به دلایل نتایج نامناسب این تیم دارد.

پیکانی‌ها این هفته در جدال با نوجوانان شمس فرصت مناسبی برای ریکاوری روحی و روانی دارند تا بار دیگر به عنوان مدعی قهرمانی این رقابت ها مطرح شوند. دیدار رفت دو تیم پیکان و شمس 3 بر یک به سود پیکان تمام شد.

در یکصدمین مسابقه لیگ برتر سال ۹۶ تیم های خاتم اردکان و کاله مازندران در  شهر اردکان به مصاف یکدیگر می روند. کاله و خاتم در تعداد برد برابر هستند و تیم فاتح این هفته به نهمین برد خود دست خواهد یافت و رتبه بالاتر جدول را به دست می آورد. کاله یک بازی کمتر انجام داده است و با ۲۶ امتیاز در رتبه پنجم قرار دارد و خاتم با ۲۲ امتیاز در جایگاه هفتم قرار دارد. دیدار رفت دو تیم نیز سه بر یک به سود کاله شده است و خاتمی ها این هفته در اندیشه جبران نتیجه ناکامی دور رفت هستند.

شهرداری ورامین که با ۸ برد و ۲۶ امتیاز در رتبه ششم جدول قرار دارد، این هفته در سالن شهید گل عباسی ورامین میزبان ساری ۲۱ است. شاگردان محمد ترکاشوند سرمربی شهرداری ورامین که هفته پیش تیم شمس را شکست دادند، این هفته نیز فرصت مناسبی برای کسب یک پیروزی دیگر دارند تا با شکست نماینده ساری وضعیت خود را در جدول این رقابت ها بهبود بخشند. دیدار رفت دو نماینده ورامین و ساری سه بر صفر به سود شهرداری ورامین تمام شد.

**برنامه کامل هفته هفدهم لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:

تهران، خانه والیبال تهران، ساعت ۱۵

بانک سرمایه – شهرداری ارومیه

اردکان، سالن آیت الله خاتمی، ساعت ۱۶

خاتم اردکان – کاله مازندران

تبریز، سالن شهید اقدمی، ساعت ۱۷

شهرداری تبریز – رعد پدافند کاشان

تهران، خانه والیبال تهران، ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه

شمس – پیکان تهران

گنبد، سالن المپیک، ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه

هاوش گنبد – سایپا تهران

انتهای پیام/

لیگ برتر والیبال به ایستگاه هفدهم رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار