وزیر اطلاعات در بیرجند عنوان کرد؛

نظام اسلامی جای پیاده کردن سلایق نیست

وزیر اطلاعات، امنیت و عدالت را در حکومت اسلامی همگانی دانست و گفت: نظام اسلامی جای پیاده کردن سلایق نیست بلکه باید براساس آیات و روایات به همه افراد نظام خدمت رسانی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید اطلاعات استان خراسان جنوبی در بیرجند با اشاره به مکتب و سیره اهل بیت (ع) اظهار داشت: در حکومت اسلامی مسئولان باید دلهایشان در خدمتگزاری به مردم لبریز از مهر و محبت باشد و به آنان خدمت بی منت کنند.

وی اطلاع رسانی به قوای سه گانه و نیروهای مسلح را وظیفه وزارت اطلاعات دانست و افزود: باید هم افزایی دستگاه ها و نهادهای نظام را افزایش دهیم و در فعالیت‌های حرفه ای باید بر مبنای عقلانیت گره‌های امنیتی را گشود و سلایق و عواطف را در کار تخصصی دخیل نکرد.

وزیر اطلاعات با اشاره به تفاوت اقدامات اطلاعاتی با فعالیت های پلیسی و رسانه ای گفت: در کار حرفه ای باید هزینه‌های نظام را کاهش داد و با اقدامات پیشگیرانه نیاز به دستگیری‌ها را به حداقل رساند.

علوی با تاکید بر پیش بینی حوادث، بحران‌ها و چالش‌ها به عنوان یکی از وظایف دستگاه اطلاعاتی ادامه داد: در صورت بروز بحران نیز باید با تدبیر و اقدامات حرفه ای آن را مدیریت کرد تا هزینه های احتمالی را به حداقل رساند.

وی پیچیدگی و ظرافت را از جمله ویژگی‌های اقدامات اطلاعاتی عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات هوشمندانه نیازمند نیروهایی با ضریب هوش بالا و بنیه علمی قوی است چرا که با تقویت بنیه علمی راهکارهای تخصصی برای برقراری امنیت و خنثی سازی اقدامات دشمن به کار گرفته می شود.

انتهای پیام/س

سفر وزیر اطلاعات به بیرجند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۳ دی ۱۳۹۶
درود بر حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی