برخی واحدهای مسکونی منطقه پردیس شاهین‌شهر باید نوسازی شود

شهردار شاهین‌شهر گفت: برخی از واحدهای مسکونی منطقه پردیس ، به‌عنوان واحدهای فرسوده معرفی شده و لازم است طرح‌های نوسازی در مورد خانه‌های فرسوده اعمال شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عیسی بهمنی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در صورت تصویب شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر، صاحبان واحدهای فرسوده از پرداخت عوارض نوسازی معاف خواهند شد.

وی به وجود واحدهای فرسوده در شاهین‌شهر اشاره کرد و افزود: هم‌اینک بیشتر واحدهای مسکونی منطقه شهری «حاجی‌آباد»، 20 درصد ساختمان‌های «گلدیس» و 40 درصد واحدهای مسکونی منطقه «پردیس» به علت ساخت‌وساز قدیمی و یا کیفیت پایین مصالح به‌کاررفته در ساخت آن‌ها، در برابر زلزله مقاوم نیست و باید به‌ عنوان بافت‌های فرسوده معرفی شود.

شهردار شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: بخشی از بافت فرسوده منطقه گلدیس، مجتمع‌های مسکونی هستند که در گذشته با نظارت اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر برای اقشار کم‌درآمد ساخته شده‌اند؛ این دسته از کاشانه‌ها پس از سال‌ها فرسوده و برای ساکنان آن‌ها غیر مقاوم شده‌اند.

وی ادامه داد: در منطقه شهری حاجی‌آباد مردم از تخفیف‌های عوارض نوسازی استقبال مناسبی نکردند، به‌ طوری‌که اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بابت تخفیف‌های عوارضی، 64 میلیون تومان امسال به شهرداری شاهین‌شهر پرداخت کرد.

بهمنی برخی از واحدهای مسکونی منطقه پردیس را با قدمت بیش از 20 و 30 سال، به‌عنوان واحدهای فرسوده معرفی شد که لازم است طرح‌های نوسازی در مورد خانه‌های فرسوده اعمال شود.

شهردار شاهین‌شهر در پایان با بیان اینکه بودجه طرح‌های ستاد بازآفرینی پایدار درباره طرح‌های فرسوده پیش از اجرا و از قبل باید تأمین‌شده باشد، تصریح کرد: شهرداری‌های شهرستان شاهین‌شهر و میمه به علت کمبود منابع مالی نیازمند کمک اعتباراتی دولتی برای احیای واحدهای فرسوده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار