پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده

در شهرهای زیر 200 هزار جمعیت، علاوه بر پرداخت وام‌های ودیعه 10 میلیون تومانی، تسهیلات 30 میلیون تومانی به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده اعطا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان امروز در نخستین ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان شاهین‌شهر و میمه با بیان این مطلب، اظهار کرد: بهسازی بافت‌های فرسوده شهری با مشارکت مستقیم مردم و حمایت‌های غیر مستقیم دولت به‌ صورت پرداخت تسهیلات بانکی و نظارت برساخت و سازهای جایگزین در حال اجراست.

منصور فخاران افزود: در شهرهای زیر 200 هزار جمعیت، علاوه بر پرداخت وام‌های ودیعه 10 میلیون تومانی، تسهیلات 30 میلیون تومانی به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده اعطا می‌شود؛ هم‌چنین شهرداری‌ها، صاحبان واحدهای مستهلک را با معافیت از پرداخت عوارض نوسازی واحدهای فرسوده حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به گزارش شهرداران گفت: بخشی از مناطق شهری «حاجی‌آباد»، «گلدیس» و «پردیس» در شاهین‌شهر، 80 درصد بافت شهری معادل 5.18 هکتار شهر «گرگاب»، 30 درصد واحدهای مسکونی شهر میمه و بیش از 15 درصد بافت شهری شهر «گز برخوار» دارای بافت فرسوده هستند.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر نایین را الگویی برای شهرهای دیگر این شهرستان معرفی کرد که به توسعه صنعت گردشگری در شهرها می‌انجامد.

فخاران خاطرنشان کرد: با اجرای اصلاح  بخشی از بافت شهری نایین، شمار گردشگران داخلی و خارجی از این شهر امسال با افزایش دوبرابری نسبت به سال گذشته به بیش از 10 هزار گردشگر رسیده است.

این کارشناس شهرسازی خاطر نشان کرد : ستادهای بازآفرینی پایدار شهری موظف هستند تا کارگروه‌های وضعیت اجتماعی، فرهنگی، سلامت و حقوقی، پیش‌بینی و پیشگیری بافت‌های فرسوده، ارتقای اقتصادی و مشارکت‌های مردمی، تشکل‌های مردم‌نهاد، تدوین برنامه‌های اقدام برای روستاهای قرارگرفته در محدوده شهری، ساماندهی کالبدی زیرساختی، میراث فرهنگی، تأمین منابع مالی و درآمدها را به ریاست فرمانداران تشکیل دهند.

 

انتهای پیام/م

 

80 درصد بافت شهری «گرگاب» فرسوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار