دلایل خطاهای پزشکی در بخش زنان و زایمان

رییس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان گفت: خطاهای پزشکی در بخش زنان و زایمان در استان اصفهان افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباسعلی جوادی  در خصوص مقایسه آماری تعداد قصور پزشکی در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: مقایسه آماری بیانگر عدم افزایش قصور پزشکی در استان اصفهان در سال جاری بوده است.

وی با بیان اینکه شکایت از دندانپزشکان و جراحان زیبایی بیشترین مورد شکایات بوده است، افزود: از آنجایی که مردم برای این نوع مراجعات هزینه بیشتری می پردازند توقع بیشتری نیز دارند.

رییس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان در خصوص آمار بالای قصور پزشکی در بخش زنان و زایمان نیز گفت: برای افزایش خطاها در این بخش دلایل مختلفی را می‌توان نام برد که از جمله آنها اجبار پزشکان به زایمان طبیعی است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد خطا در بخش زنان و زایمان عدم آمادگی لازم مادر باردار است، تصریح کرد: باید توجه داشت که در گذشته به دلیل تحرک بیشتر زنان لگن آنها بزرگ‌تر و زایمان طبیعی راحتتر بود و این در حالی است که امروزه به دلیل عدم تحرک کافی مادران باردار، لگن آنها کوچکتر بوده و زایمان طبیعی سخت‌تر است.

جوادی عدم انتخاب مناسب محل مراجعات برای زایمان را نیز از دیگر عوامل افزایش خطاهای پزشکی در بخش زنان و زایمان عنوان کرد و افزود: امروز محل ارجاع به بیمارستان‌ها برای زایمان نیز درست انتخاب نمی‌شود و بیشتر زایمان‌های پیچیده به مراکز آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی ارجاع داده می شوند و از این رو دانشجویان آموزش‌های لازم را برای زایمان طبیعی یاد نمیگیرند.

وی عدم به کارگیری ماماها برای زایمان در بیمارستان‌ها را نیز از دیگر دلایل افزایش خطاهای پزشکی در بخش زایمان دانست و تصریح کرد: اگر در زایشگاه‌ها از ماما استفاده کنند و ماماها سیر زایمان را رصد کنند خطاهای پزشک در این زمینه نیز کاهش می‌یابد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: اخبارپزشکی ، بارداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.