معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی؛

پلاک کوبی حدود ۳۶ هزار شتر در سیستان و بلوچستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۳۶ هزار نفر شتر از آذرماه پارسال تاکنون با اعتبار افزون بر پنج میلیارد ریال در این استان پلاک کوبی شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجتبی پیری معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان  اظهار داشت: از مجموع ۱۴۰ هزار شتر کشور ۷۴ هزار و ۹۹۲ نفر شتر در سیستان و بلوچستان نگهداری می‌شوند به طوری که این استان در پرورش شتر رتبه نخست کشور را دارد.

وی افزود: طرح پلاک کوبی شتر در سیستان و بلوچستان در راستای اجرای سند توسعه پرورش این حیوان و با هدف ساماندهی، هویت دار کردن، اجرای برنامه اصلاح نژاد شتر و کنترل قاچاق در حال انجام است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سند توسعه شتر در کنار ۲۱ سند دیگر توسعه بخش کشاورزی این استان ارائه شده است که بر این مبنا در طول یک برنامه پنج ساله تعداد شتر‌های استان به افزون بر ۱۰۰ هزار نفر ارتقا یابد.

 هم اینک افزون بر ۲ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۱۰۶ راس گوسفند و بز و حدود ۱۴۰ هزار راس گاو، گوساله و گاومیش در سیستان و بلوچستان نگهداری می‌شوند.

سیستان و بلوچستان با افزون بر ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت و ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود که افزون بر ۱۱۰۰ کیلومتر مرز زمینی با کشور‌های افغانستان و پاکستان و ۳۱۰ کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.

انتهای پیام/ع

طرح پلاک کوبی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار