رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی؛

عضویت افزون بر سه هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی خاش

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی خاش گفت: سه هزار و ۸۰۰ نفر در این شهرستان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و از منابع موجود در این مراکز فرهنگی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نواب کرد رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی خاش اظهار داشت: هم اینک ۶ باب کتابخانه در شهرستان خاش فعال است و روزانه به ۱۲۰ فرد مراجعه کننده خدمات ارائه می‌دهد.

کرد  بیان کرد: ۴۸ هزار جلد کتاب در ۶ کتابخانه شهرستان خاش وجود دارد که اعضای فعال از آن‌ها استفاده می‌کنند.

وی افزود: امکانات خوبی در کتابخانه‌ها برای مطالعه فراهم است، اما باید تجهیزات بیشتری برای مراجعان پیش بینی شود تا به نحو مطلوب تری از ظرفیت‌های این مراکز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت کتابخانه‌ها در مراکز آموزش عالی، مراکز خصوصی و فروشگاه‌های عرضه کتاب توانسته بسیاری از مخاطبان را به خود جذب کند.

کرد ادامه داد: در سال‌های گذشته کتابخانه‌های سیار در نقاط مختلف شهر خاش راه اندازی و کتاب‌های پرشماری هم میان مردم توزیع شده است.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی خاش گفت: برپایی نمایشگاه کتاب، تجلیل از کتابداران و نویسندگان برتر، تبلیغات در سطح شهر، عضو گیری رایگان، برگزاری نشست‌های کتاب و کتابخوانی و اجرای نمایش در سطح مدارس از جمله برنامه‌های این نهاد از ابتدای امسال تا کنون در این شهرستان بوده است.

کُرد بر ضرورت توجه به مبحث مطالعه کتاب و بهره گرفتن از ظرفیت‌های کتاب، تشویق اقشار جامعه به سمت انجام کار‌های فرهنگی و حمایت از فعالان این عرصه تاکید کرد و افزود: هر چه جامعه به سمت مطالعه کتاب پیش برود به بالا رفتن آگاهی فردی و اجتماعی و رشد فکری افراد کمک می‌شود.

وی تاکید کرد: ضروری است در کنار گسترش زیر ساخت‌های کتابخانه‌ای در خاش همه دستگاه‌ها دست در دست هم دهند تا با ارائه مشوق ها، زیباسازی کتابخانه‌ها برای ایجاد انگیزه، فرهنگ سازی و ... سرانه مطالعه در این شهرستان افزایش یابد.

انتهای پیام/ع

فعالیت کتابخانه‌ها در مراکز آموزش عالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار