مدیرکل پزشکی قانونی؛

مراجعه بیش از 6 هزارنفر بر اثر نزاع به پزشکی قانونی سیستان وبلوچستان

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: ۶ هزار و ۸۲۱ نفر به دلیل جراحات ناشی از نزاع در ۹ ماهه امسال به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر رضا عبدی مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این آمار در مقایسه با ۶ هزار و ۹۹ مراجعه کننده به پزشکی قانونی استان در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عبدی افزود: از کل مراجعان نزاع در ۹ ماهه امسال به پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان پنج هزار و ۳۴۷ نفر مرد و هزار و ۴۷۴ نفر دیگر زن بودند.

وی تصریح کرد: همچنین در زاهدان با ۲ هزار و ۳۶۲ مراجعه کننده، زابل با هزار و ۳۴۲ مراجعه کننده، ایرانشهر با هزار و ۱۲۹ مراجعه کننده، سراوان با ۷۳۰ مراجعه کننده، چابهار با ۶۶۴ مراجعه کننده، خاش با ۲۳۰ مراجعه کننده و نیکشهر با ۲۱۹ مراجعه کننده به ترتیب بیشترین و کمترین موارد نزاع گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین آمار مراجعان نزاع امسال استان با ۸۸۹ نفر در خرداد ماه و کمترین آن با ۶۳۶ نفر در آذر ماه گزارش شده است.

وی در تشریح وظایف پزشکی قانونی در رابطه با مراجعه کنندگان نزاع گفت: ظاهر خون آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، مبنای صدور این نظریه نوع جراحت و عمق آن است لذا معاینه دقیق‌تر ضایعات نیاز به تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باور‌های نادرست به یادگار مانده از گذشته است.

عبدی افزود: برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

وی اظهار داشت: در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می‌تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند، سوابق اقدامات انجام شده از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

وی گفت: هم اینک در هفت شهرستان از مجموع ۱۹ شهرستان سیستان و بلوچستان ادارات پزشکی قانونی مستقر است که باید این تعداد افزایش پیدا کند.

 سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور)، ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع

افزایش 12 درصدی  مراجعین نزاع به پزشکی قانونی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار