تاکید استاندار اردبیل بر همکاری حداکثری بانک ها در اعطای تسهیلات

استاندار اردبیل بر همکاری حداکثری بانک ها در اعطای تسهیلات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در بیست و هفتمین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان اردبیل گفت: به منظور فرایند پرداخت تسهیلات و کاهش روند بروکراسی، بانک ها نهایت همکاری و هماهنگی را داشته باشند.

وی گفت:توفیق بزرگ بانک ها حمایت از سرمایه گذاران و کاهش معضل بیکاری در استان است و اینکه عده ای صرفا بانک ها را مانع توسعه می دانند، مورد قبول نیست.

استاندار اردبیل افزود:در زمینه طرح اشتغال فراگیر باید کارشناسان و کمیته نظارتی فعال باشند، بانک های عامل باید طرح های اولویت دار و دارای توجیه اقتصادی را مورد توجه قرار داده تا جلوی سوء استفاده ها و طرح های غیر توجیهی که موجب بدهکاری و بیکاری در جامعه می گردد، گرفته شود.

بهنام جو بیان کرد:به لحاظ اینکه بخشی از این تسهیلات برعهده صندوق توسعه ملی است در این راستا بانک های عامل در صورت داشتن طرح های کلان می توانند طرح هایی را که دارای شرایط باشند، پذیرش کنند.

وی گفت:پروژه های کلان و طرح های دارای اشتغال زایی بیشتر برای بانک ها دارای توجیه است، طبق آمار ارایه شده از ۵۶۴ طرح ۳۴۵مورد طرح تعریف شده و انتظار می رود ۷۵۰ میلیارد تومان در راستای کاهش بیکاری و افزایش راندمان تولید پروژه تعریف شود.

استاندار اردبیل افزود:طرح های توسعه گردشگری در استان توجیه اقتصادی دارد و بازگشت سرمایه به نسبت سایر طرح ها زودتر انجام می گیرد.

بهنام جو گفت: تسهیلات خرد و کلان برای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار است و خط اعتباری ویژه ای نیز برای ارایه این تسهیلات در نظر گرفته می شود.

وی افزود:سهم تسهیلات و اعتبارات هر بانکی مشخص است و باید بر اساس دستورالعمل و بدور از انحراف، در خدمت توسعه و اقتصاد استان باشیم.

همچنین در این جلسه حکم رضا نوری رییس جدید کمیسیون هماهنگی بانک ها توسط استاندار اردبیل ابلاغ شد و مدیران شعب بانک ها مشکلات و راهکارهای لازم را بیان کردند.

انتهای پیام/ح

تسهیلات خرد و کلان برای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.