مرادی: تأخر فرهنگی و تنگ نظری ریشه دخالت در انتخابات ورزشی است

کارشناس ورزش معتقد است تأخر فرهنگی و تنگ نظری برخی از افراد زمینه دخالت آنها را در انتخابات ورزشی فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان وحید مرادی کارشناس ورزش و دبیر فدراسیون قایقرانی درگفت وگو با رادیو درباره دخالت در انتخابات ورزشی گفت: این دخالت ها حاصل تأخر فرهنگی و تنگ نظری است. برخی از افراد مسئول از جایگاه خود سوء استفاده می کنند. دربسیاری از موارد نیز شاهد مهندسی انتخابات ورزشی هستیم. این موضوع برای من نیز اتفاق افتاده است. نمی توانم به طور حتم بگویم انتخابات کمیته ملی المپیک مهندسی شده است. اگر نگاهی به مدیران قبلی بیندازید متوجه خواهید شد به جز هاشمی طبا هیچ کدام ورزشی نبوده اند.

کارشناس ورزش عنوان کرد: سال ها پیش هاشمی طبا عضو IOC (کمیته بین المللی المپیک) بود. اما به دلیل برخی تنگ نظری ها این کرسی را از دست دادیم.همان زمان هاشمی طبا اعلام کرد این پست تا 20 الی 30 سال دیگر برای ایران به دست نخواهد آمد که همین اتفاق هم افتاد.

او افزود: در گذشته رئیس سازمان تربیت بدنی روسای فدراسیون ها را انتخاب می کرد. اما در زمان هاشمی طبا او از اختیارات خود گذشت و اعلام کرد از این به بعد این افراد ورزشی و خبره هستند که روسای فدراسیون ها را انتخاب می کنند. بعدها دربرخی موارد هاشمی طبا از برخی کاندیداها حمایت می کرد که انتقاداتی در پی داشت. چه اشکالی وجود دارد که او هم به عنوان رئیس ورزش مانند بقیه افراد نظرخود را بیان کند.

مرادی درباره کمیته ملی المپیک اظهار کرد: کمیته ملی المپیک نماینده کمیته بین المللی المپیک در هر کشوری است که سیاست های کمیته بین المللی المپیک را اجرا می کند. هر کمیته ملی المپیک ضمن پیروی از قوانین کمیته بین المللی، باید از قوانین کشور خود نیز تبعیت کند.

دبیر فدراسیون قایقرانی درباره این که آیا سمت های کمیته ملی المپیک شغل است یا خیر بیان کرد: هرگونه مسئولیت درکمیته ملی المپیک موقعیت اجتماعی است و نه شغل. شغل فاکتورهای مشخصی دارد و دارای تعریف حقوقی است.

مرادی اضافه کرد: افرادی وجود دارند که اساس نامه های انتخابات ورزشی را تالیف می کنند. آنها به گونه ای در اساس نامه عرصه را برای حضور افراد مختلف تنگ می کنند که تنها خود و دوستانشان می توانند حضور پیدا کنند. لازم است دستگاه های نظارتی با این موضوعات مقابله کنند.

او درباره پست دبیرکلی در کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: دبیر کلی و تمام امور کمیته ملی المپیک پست اجرایی است و برعهده دبیر کل است. فردی که این سمت را می پذیرد باید مقبول و لابی باز باشد و قدرت چانه زنی داشته باشد. او باید به منشور المپیک اشراف داشته و دارای ویژگی های فردی باشد. حتی غذا خوردن و لباس پوشیدن ما هم درعرصه های بین المللی رصد می شود چه برسد به نوع رفتار واعمال ما.

انتهای پیام/

اظهارات مرادی درباره انتخابات کمیته ملی  المپیک 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار