ظرفیت تولید گوشت مرغ در کردستان به 80 هزار تن می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:میزان تولید مرغ استان به 80 هزار تُن افزایش می یابد

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خالد جعفری در جلسه شورای اشتغال استان که در استانداری کردستان برگزار شد،با اشاره به اینکه سالانه پنج هزار و 500 تن تخم مرغ در استان کردستان تولید می شود،گفت:استان کردستان به 15 هزار تُن تخم مرغ نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه هفت استان کشور 80 درصد تخم مرغ کشور را تولید می کنند، افزود:امسال همچنین 42 هزار تُن مرغ در استان به مصرف رسیده است و هدفگذاری کرده ایم که میزان تولید مرغ استان را به 80 هزار تُن افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ،بیان کرد:با توجه به ظرفیتی که کردستان در زمینه مرغداری داردمرغ این استان برای 12 استان کشور صادر می شود.

جعفری گفت:هم اکنون 950 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود اما ظرفیت تولید یک میلیون و دویست هزار تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: 750 واحد مرغداری در کردستان مشغول به فعالیت هستندکه تسهیلات 500 واحد از این تعداد را بانک کشاورزی پرداخت کرده است.

وی گفت:با توجه به اشباع بازار مرغداری، جهاد کشاورزی از سال 93 در کل کشور صدور مجوز برای مرغداری را ممنوع کرده که یکی از دلایل کاهش سرمایه گذاری در این بخش همین مسئله است.

جعفری با اعلام اینکه 40 درصد از مرغ تولیدی در کردستان به استان های همجوار صادر می شود،گفت:امیدواریم با رفع مشکلات مرغداری های سطح استان و تامین نهاده ها بتوانیم تولید مرغ در کردستان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/م

صادرات 40 درصد از مرغ تولیدی کردستان به استان های همجوار

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.