حامیان ترامپ خواستار بازداشت شهردار لندن شدند!

در پی حمایت صادق خان از لغو سفر دونالد ترامپ به انگلیس، حامیان رئیس‌جمهور آمریکا در محل سخنرانی شهردار لندن علیه او اعتراض کردند و خواستار بازداشتش شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، دو روز پیش (12 ژانویه) دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از تصمیم خود برای لغو سفرش به انگلیس خبر داد. به دنبال انتشار این خبر، صادق خان، شهردار لندن از این تصمیم ترامپ استقبال کرد و گفت که رئیس جمهور آمریکا در نهایت پیام شهروندان لندن را دریافت کرده است.

اما حامیان ترامپ نتوانستند این اظهارات صادق خان را تاب بیاورند و در یکی از سخنرانی های شهردار لندن درباره برابری جنسیتی، به اعتراض علیه وی پرداختند. حامیان ترامپ با ورود به سالن محل سخنرانی صادق خان، در حمایت از برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) و دونالد ترامپ شعارهایی سر دادند. این معترضان همچنین خواستار بازداشت صادق خان شدند. این در حالی است که با تلاش نیروهای امنیتی، افراد معترض از سالن محل سخنرانی بیرون رانده شدند.

اعتراض این گروه از حامیان ترامپ به صادق خان یک روز پس از آن رخ داد که شهردار لندن از تصمیم ترامپ برای لغو سفرش به انگلیس استقبال کرده بود.

صادق خان گفت: از آنجایی که دیدگاه های ترامپ در تضاد کامل با ارزشهای لندن است، سفر وی به این شهر با تظاهرات گسترده مردم مواجه می شد. او در نهایت پیام شهروندان لندن را دریافت کرده است.

ترامپ قرار بود برای افتتاح یک ساختمان سفارت جدید آمریکا در جنوب لندن به انگلیس سفر کند. اما با «نادرست خواندن» انتقال ساختمان سفارت به منطقه ای در جنوب لندن، این سفر را لغو کرد.

کارشناسان معتقدند ترامپ برای جلوگیری از مواجه شدن با اعتراضات گسترده مردمی، سفر خود به انگلیس را لغو کرده است. پس از اعلام تصمیم ترامپ، سخنگوی ترزا می، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: دعوت از رئیس جمهور آمریکا برای سفر به انگلیس همچنان به قوت خود باقیست. سفر کاری ترامپ برای لغو جابجایی سفارت این کشور در لندن لغو شده است و هیچ ارتباطی به سفر معمول وی به این کشور ندارد. جزئیات سفر وی در زمان مقرر منتشر خواهد شد.


انتهای پیام/

درخواست طرفداران ترامپ برای بازداشت صادق خان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار