در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

قیمت‌های گزاف حراج تهران صدای اعتراض انجمن مجموعه‌داران را درآورد

رئیس انجمن مجموعه‌داران گفت: متأسفانه در حراج تهران باز هم شاهد قیمت‌های سرسام‌آور، گزاف و دور از واقعیت بودیم.

منوچهر لطفی رئیس انجمن مجموعه‌داران، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از نحوه برگزاری هشتمین دوره حراج تهران انتقاد کرد و گفت: نظر انجمن مجموعه‌داران درباره فروش آثار فرهنگی - هنری کشورمان این است که فضای سالمی برای ارائه آثار فرهنگی هنری کشورمان ایجاد کنیم تا بازار مطمئن و پایداری در خارج از کشور برای آثار هنری هنرمندانمان ایجاد شود.

وی افزود: مجموعه‌ای از فعالیت‌های تهیه و تولید و نحوه عرضه و ایجاد بازار آثار هنری، می‌تواند به ایجاد بازار مطمئن و پایدار خارج از کشور برای هنرمندان کمک کند و این مستلزم درست کار انجام دادن و ایجاد فضایی مطمئن است. حراج اخیر تهران همانند دوره‌های قبلی برگزاری این حراج در کنار زحمات و تلاش‌های بسیاری که مدیران حراج می‌کشند‌، ای کاش زمینه‌ای برای ایجاد کارشناسی قیمت‌های پایه ایجاد می‌کرد تا قیمت‌های پایه آثاری که به حراج گذاشته می‌شوند با بازار ایران همخوانی داشته باشند.

رئیس انجمن مجموعه‌داران اظهار کرد: متأسفانه در این حراجی ها، باز هم شاهد ارائه قیمت‌های سرسام‌آور، گزاف و دور از واقعیت و قیمت‌های واقعی در بازار ایران هستیم. طبیعی است که با چنین فضایی خرید و فروش حقیقی به وجود نمی‌آِید و ما هنرمندان را با این شیوه‌ها از رسیدن به بازار پایدار بین‌المللی محروم می‌کنیم. ما ضمن تشکر از مسئولان و مدیران فرهنگی و هنری کشور که از برگزاری حراج‌های آثار فرهنگی-تاریخی حمایت می‌کنند، انتظار داریم فضای سالم‌تر و قیمت‌های کارشناسی حقیقی و واقعی‌تری را در حراج‌های آینده داشته باشند. در چنین شرایطی زمینه برای سالم‌سازی ارزش آثار هنری ایجاد می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار