علی‌رغم شعارهای ترامپ درباره سامان دادن به وضع معیشتی مردم مطرح می‌شود؛

خبرگزاری فرانسه: اخراج مهاجران ضربه سنگینی به اقتصاد آمریکا وارد خواهد کرد

خبرگزاری فرانسه نوشت اقتصاددانان هشدار داده‌اند اخراج کارگران مهاجر در آمریکا ضربه سنگینی بر اقتصاد این کشور وارد می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری فرانسه با اشاره به تصمیم ضدمهاجرتی واشنگتن علیه اتباع السالوادور و هائیتی ساکن در آمریکا گزارش داد اقتصاددانان هشدار داده‌اند اگر فشار‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای اخراج مهاجران ادامه یابد، اقتصاد این کشور به علت از دست دادن نیروی کار قابل توجه زیان‌های بسیار زیادی متحمل خواهد شد.

در این گزارش آمده است کنگره باید راه حلی بلند مدت برای جایگزین کردن برنامه حق اقامت موقت که در ۲۰۰۱ و در پی دو زلزله ویرانگر در السالوادور به مهاجران این کشور اعطا شده است، ارائه کند.

هرچند ترامپ در نخستین سال ریاست جمهوری‌اش بر رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی تاکید بسیار داشته است، اقتصاددانان و رهبران مشاغل هشدار داده‌اند اخراج کارگران مهاجر ضربه سنگینی بر اقتصاد آمریکا وارد خواهد کرد.

فشار‌های ترامپ برای اخراج مهاجران در شرایطی است که شرکت‌ها به شکل روزافزونی درباره نبود کارگر گلایه دارند به ویژه شرکت‌هایی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارند.

در این گزارش آمده است: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد اگر مهاجران السالوادوری به همراه ده‌ها هزار مهاجر دیگر از هندوراس و هائیتی از نیروی کار آمریکا خارج شوند، این کشور در یک دهه آینده صد و شصت و چهار میلیارد دلار در تولید ناخالص ملی متضرر می‌شود.

 

انتهای پیام/

هشدار درباره تاثیر اخراج مهاجران بر اقتصاد آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار