راه‌اندازی سامانه ثبت تخلفات زیست محیطی

به منظور برخورد با عوامل تشدیدکننده آلودگی هوا سامانه ثبت تخلفات زیست محیطی راه‌اندازی می شود.

راه‌اندازی سامانه ثبت تخلفات زیست محیطیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد گفت: در حال ایجاد زیرساخت برای راه‌اندازی سامانه ثبت تخلفات زیست محیطی توسط شهروندان هستیم.


رضا اسماعیلی با بیان اینکه  متاسفانه طی ۴ روز گذشته هوای شهر مشهد کیفیت مناسبی نداشت که این وضعیت در روز‌های پنجشنبه و جمعه از لحاظ بار آلودگی بدتر شدافزود:شهروندان نقش بسیار مهمی در کاهش آلاینده‌ها دارند لذا اگر خود شهروندان رعایت کنند و کمتر از خودرو‌های تک سرنشین استفاده کنند قطعا شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

وی گفت: در حال حاضر گشت‌های کنترل آلاینده‌های زیست محیطی با خودرو‌های دودزا برخورد می‌کنند، اما در حال ایجاد زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت تخلفات زیست محیطی از جمله خودرو‌های دودزا توسط شهروندان هستیم.

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد در خصوص عوامل آلودگی هوا افزود: یکی از اصلی‌ترین علل آلودگی هوا در شهر‌ها حمل و نقل و خودرو‌ها است که مدیریت آن به راحتی بیان کردن آن نیست.

اسماعیلی گفت: همچنین در کنار ناوگان حمل و نقل فرسوده متاسفانه سوخت استانداردی نیز در شهر مشهد وجود ندارد که این خود مزید بر افزایش آلودگی هوا است.

مدیر اجرایی مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد با بیان اینکه شرایط هواشناسی نیز آلودگی هوا را تشدید می‌کند، گفت: زمانی که پدیده وارونگی هوا اتفاق می‌افتد سبب انباشت آلودگی می‌شود که این رخداد آلودگی هوا را به دنبال دارد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

نقش شهروندان در کاهش آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.