برای آموزش رایگان ایثارگران ؛

انعقاد تفاهم نامه مابین بنیاد شهید و فنی و حرفه ای آذربایجان غربی

برای ارائه آموزش های رایگان فنی وحرفه ای به ایثارگران تفاهم نامه ای ما بین بنیاد شهید و فنی و حرفه ای آذربایجان غربی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور ایثارگران با اشاره به ضرورت توانمندسازی ایثارگران، گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با فنی و حرفه ای این استان ایثارگران جویای کار بر اساس نیاز واحدهای تولیدی به صورت رایگان آموزش می بینند تا زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

'علی پیام' در جلسه کارگروه اشتغال ایثارگران مهاباد افزود: کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری  برای ایثارگران تشکیل شده تا زمینه اشتغال و سرمایه گذاری این قشر فراهم شود.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران مهاباد نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد امسال این اداره در خصوص اشتغال ایثارگران، گفت: امسال سه هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قالب 15 طرح خود اشتغالی و 9 طرح مشاغل خانگی به ایثارگران اعطا شده است.

'ناصر روشنفکر' اضافه کرد: در این مدت سه نفر در آموزش و پرورش، یک نفر در تامین اجتماعی، یک نفر در اداره استاندارد و یک نفر نیز در بخش خصوصی مشغول بکار شدند.

وی ادامه داد: بیش از 120 نفر  از خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران در طرح ملی کارورزی مهاباد ثبت شدند.

روشنفکر همچنین در خصوص بیمه ایثارگران نیز گفت: در این مدت 12 نفر در بخش بیمه خویش فرما زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

وی گفت: 35 پروانه کسب و یک پروانه بهره برداری در 9 ماهه امسال برای خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران صادر شده است.

وی با بیان اینکه 319 نفر از خانواده ایثارگران در سطح شهرستان بیکار هستند، گفت: 148 نفر از آنان دارای فوق دیپلم، لیسانس و تحصیلات بالاتر هستند.

فرماندار مهاباد نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه ویژه ایثارگران در جامعه، تاکید کرد: امنیت و آرامش کشور مرهون کسانی است که از جان خود گذشته و امروز خدمت به خانواده آنان موجب رضای خداوند است.

مهاباد با 237 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و 764 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ح

فراهم شدن زمینه آموزش رایگان دوره های فنی وحرفه ای توسط  ایثارگران

برچسب ها: ایثارگران ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.