قناد باشی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

دولت نیجریه ناگزیر به آزادی شیخ زکزاکی بود

یک کارشناس مسائل آفریقا گفت: آزادی شیخ زکزاکی بیانگر هوشمندی و شیوه درست رفتار مردم در نیجریه است و این امر می‌تواند باعث ایجاد اعتماد به نفس در بین شیعیان شود.

عقب نشینی بهترین انتخاب دولت نیجریه /شیخ زکزاکی بر عرصه سیاست بازگشتجعفر قناد باشی کارشناس مسائل آفریقا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حضور شیخ زکزاکی بعد از دو سال در بین مردم اظهار کرد: حضور  شیخ زکزاکی در بین مردم به این معناست که تظاهرات یک هفته‌ای و سراسری شیعیان برای نجات وی تأثیر داشته است و  دولت نیجریه ناگزیر شد به خواسته مردم تن دهد.

کارشناس مسائل آفریقا بیان کرد: آزادی شیخ زکزاکی بیانگر هوشمندی و شیوه درست رفتار مردم در نیجریه است و این امر  می‌تواند باعث ایجاد اعتماد به نفس در بین شیعیان این کشور شود و  این موفقیت را  دستمایه موفقیت‌های بعدی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه  در یک هفته گذشته شش نفر در نیجریه شهید شده اند، ادامه داد: مردم این کشور به طور منظم و برنامه‌ریزی شده تظاهرات خود را انجام دادند، به طوری‌که این رفتار می‌تواند در بین دیگر ملت‌های آفریقایی که خواهان تحقق خواسته‌هایشان هستند، به عنوان الگویی مناسب مورد توجه قرار بگیرد.

قنادباشی با بیان اینکه شیوه‌های فرهنگی، تظاهرات آرام و مسالمت‌آمیز و بدون هیچ گونه برخورد خشنی امروز نتیجه داده است، افزود: اگر شیخ زکزاکی امکان حضور در بین مردم را بدون محدودیت پیدا کند با توجه به شخصیت محبوبی که در بین شیعیان دارد می تواند شور و هیجان دوباره را برای ادامه حرکت ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: با حضور شیخ زکزاکی در بین مردم انسجامی که پیش از این با نبودن او دچار آسیب شده بود دوباره احیا می شود و رونق به  اجتماعات بزرگ مذهبی مانند روز قدس، اربعین و عاشورا باز می گردد. 

قنادباشی در پایان خاطر نشان کرد: تمایل به حرکت‌های درستی که ایشان با  محوریت دوستی با اهل بیت (ع) در نیجریه به راه انداخته است موجب شده است حوزه تبلیغاتی و فعالیت فرهنگی او به نیجریه محدود نشود و تأثیرات زیادی بر مسلمانان و غیرمسلمانان در نیجریه داشته باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۷ دی ۱۳۹۶
درود بر این مرد بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۷ دی ۱۳۹۶
سلام و درود بر بزرگمردان اسلام
آخرین اخبار