مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان:

المپیاد ورزش‌های همگانی در استان سمنان برگزار می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان از برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های همگانی در دهه فجر امسال در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت : گروه توسعه همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با هماهنگی ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و هیئت‌های ورزش همگانی و انجمن‌های ورزشی، ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، فوتبال ،بسکتبال و والیبال المپیاد ورزش‌های همگانی را به مناسبت گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر برگزار می‌کند.

وی افزود: المپیاد ورزش‌های همگانی همزمان در سراسر کشور با 10 رشته به تفکیک برای آقایان و بانوان در رشته‌های طناب‌زنی، دارت، بسکتبال، روپایی، طناب کشی، والیبال 3 نفره، داژبال ، هفت سنگ ، کشتی با شال (کورش) و پنالتی هدفمند و 2 رشته انتخابی بومی محلی به صورت مشترک در همه شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان اینکه همزمان در سراسر کشور اولین المپیاد ورزش‌های همگانی در استان سمنان برگزار می‌شود، تصریح کرد: آیین نامه برگزاری برای تمام شهرستان ها ارسال می شود و پس از جلسات مختلف به صورت باشکوه این المپیاد برگزار خواهد شد.

فرزاد فتاحی ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین مردم و خانواده ها و استعدادیابی را از اهم اهداف این المپیاد بر دانست و گفت: این المپیاد در بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی گفت: ورزش همگانی به عنوان یک اصل مهم و قاعده هرم ورزش در استان خواهد بود ونقش مهمی در پرورش و بروز استعدادها و قهرمانان ورزشی دارد.

گفتنی است اولین المپیاد ورزش همگانی با شعار "همه برنده ایم" با هدف توسعه و تعمیم ورزش همگانی ، فراگیری ورزش در شهرها و روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته ، حضور حداکثری افراد جامعه در فعالیت های ورزشی و همچنین ارتقاء سطح سلامت و نشاط و شادابی آحاد جامعه، بهمن ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

8 رشته ورزشی مشترک که شامل طناب زنی ، دارت ، شوت بسکتبال ، روپایی ، طناب کشی ، والیبال 3 نفره ، داژبال و پنالتی هدفمنداست و همچنین 2 رشته بومی و محلی به انتخاب هر استان با توجه به ظرفیت و توانمندی هر شهرستان به عنوان رشته های ورزشی این المپیاد در نظر گرفته شده تا همه خانواده ها بتوانند در کنار هم از این مسابقات لذت ببرند.

انتهای پیام / ه

جزئیات برگزاری المپیاد ورزش‌های همگانی در استان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار