فلاحتی در نطق میان‌دستور:

ضعف مدیریتی دلیل اصلی فشار اقتصادی وارده به مردم است

نماینده قائنات و زیرکوه گفت: عمده فشارهای اقتصادی به مردم به دلیل ضعف‌های مدیریتی و کمبودهای مالی و اعتباری است.

ضعفی مدیریتی دلیل اصلی فشار اقتصادی وارده به مردم استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  فرهاد فلاحتی نماینده قائنات و زیرکوه در نطق میان‌دستور اظهار کرد: اقدامات اخیر ایالات متحده و چند دولت همراه او در منطقه درباره اغتشاشات اخیر و موضع‌گیری‌های نابخردانه ترامپ در خصوص برجام نشان می‌دهد که عداوت آنها با ملت نه تنها کم نشده، بلکه عمیق‌تر شده است.

نماینده قائنات و زیرکوه افزود: این عمق کینه نشان می‌دهد که نظام اسلامی راهش را محکم و درست طی می‌کند و صدور انقلاب اسلامی امری در شرف انجام است.

وی ادامه داد: برخی دوستان خودی که هنوز به زلف غرب و عشوه سیاسیون آمریکا برای توسعه کشور دل بسته‌اند خوب است که همراه ملت ایران شوند و در کاروان بازگشت به خود برای توسعه نظام اسلامی جای پیدا کنند.

فلاحتی تأکید کرد: عمده فشارهای اقتصادی به مردم به دلیل ضعف‌های مدیریتی و کمبودهای مالی و اعتباری است، نظام پولی و مالی کشور برپایه پتانسیل‌های بومی می‌تواند اقتصادی رفاه‌محور را ایجاد کند و مردم در پناه نظام از زندگی برخوردار بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: رها شدن ساخت مسکن، بی‌توجهی به امر صادرات، سیاست‌بازیِ‌های تند برخی وزارتخانه‌ها و فراموشی شبکه‌های فراموشی و فضای مجازی امور مدیریتی هستند که در صورت توجه دولت می‌توانند مدارج رشد را طی کنند.

فلاحتی متذکر شد: اقتصاد ما طوری نیست که انرژی را ویران کنیم و قیمت‌ها را تحت کنترل داشته باشیم، افزایش قیمت حامل‌های انرژی یعنی فشار بر ملت که امر پسندیده‌ای نیست. حذف یارانه از 34 میلیون یارانه‌بگیر هم انحراف از قانون است و هم ظلم به خلق‌الله.

وی اضافه کرد: استانی شدن بودجه آموزش و پرورش و برخی دستگاه‌ها مثل بنیاد شهید باعث فلج شدن آنها و نارضایتی مردم می‌شود.

نماینده قائنات و زیرکوه اضافه کرد: از وزیر جهاد کشاورزی از اینکه خرید توافقی زعفران را شروع کردند، تشکر می‌کنم، ولی کاش برای اجرای چنین طرح مبارکی با کارشناسان خبره آن مشورت می‌کردید.

وی ادامه داد: اگر هدف شما کمک به قشر زحمتکش کشاورز زعفران‌کار بوده، این راهش نیست چرا که اکثر آنها تولید زیر یک کیلوگرم با پوشال دارند و شما خرید کمتر از یک کیلو را لحاظ نکردید.

فلاحتی گفت: دلالان زعفران با قیمت اندک این محصول را از مردم می‌خرند و کیلویی به دولت می‌فروشند و در نتیجه قیمت زعفران دچار نوسان و به ضرر کشاورزان می‌شود.

نماینده قائنات و زیرکوه بیان کرد: وزیر صنعت و تجارت؛ فولاد قائنات را دریابید. علی‌رغم پیگیری‌های فراوانی که تاکنون داشته‌ام، گره آن گشوده نشده و پروژه‌ای با پیشرفت بالای 70 درصد رها شده و اسکله آن لانه کبوتران است.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی؛ راه قائن به بیرجند هر هفته تلفات جانی می‌دهد و خدا می‌داند از این آسیب‌ها چقدر غم‌زده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار