مدیر بهزیستی بیرجند خبر داد:

طرح سامانه رصد آسیب های اجتماعی در بیرجند آغاز شد

مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند گفت:طرح کشوری سامانه رصد آسیب های اجتماعی به منظور پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛شرفی مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با نحوه اجرای  طرح کشوری سامانه رصد آسیب های اجتماعی در بیرجند گفت:پرسش نامه های پژوهشی استاندارد شده با مؤلفه ‌هایی از قبیل خشونت،دغدغه اجتماعی،اعتماد،همکاری و مشارکت اجتماعی،مسئولیت پذیری محیط زیستی،اهمیت به معلولان و سالمندان و دیگر موارد سلامت روانی و اجتماعی در اختیار پرسشگران و تیم کارشناسی بهزیستی قرار داده می شود.

وی افزود:کارشناسان بهزیستی با مراجعه به گروه‌های سنی 15 تا 20 سال، 21 تا 40 سال و 40 تا 60 سال،به جمع آوری اطلاعات پرداخته و این اطلاعات را در اختیار برنامه ریزان و کارشناسان جهت پردازش،تجزیه و تحلیل داده‌ها قرار می دهند تا مؤلفه‌ها و شاخص‌های اجتماعی قوی یا ضعیف را مشخص و سپس برنامه هایی برای کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی تدوین و تبیین کنند.

شرفی با بیان اینکه بیش از هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می گیرند،گفت:جمعیت متناسب با نمونه آماری انتخاب و پرسشنامه بین آنها توزیع می شود.

انتهای پیام/غ

آغاز اجرای طرح سامانه رصد آسیب های اجتماعی در بیرجند

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.