پرداخت ۴۶ درصد از مطالبات چغندرکاران آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پرداخت ۴۶ درصد از مطالبات چغندرکاران آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت تولید چغندر قند در استان اظهارکرد: از ابتدای خرید این محصول در استان تا ۲۰ دی ماه سال جاری ۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۳۹۰ تن چغندرقند با عیار متوسط ۱۶.۸ درصد توسط ۵ کارخانه قند استان خریداری شده است.

اسمعیل کریم زاده افزود: بر اساس برآورد‌های انجام شده ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن از محصول نزد کشاورزان هنوز باقی مانده و تحویل کارخانجات نشده است که تا ۱۰ بهمن ماه سال جاری به تدریج تحویل کارخانه‌ها خواهد شد.

کریم زاده ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و ۹۳۰ هزار تن چغندر تحویلی کارخانه‌های قند استان بود که ظرفیت اعلامی سال جاری کارخانه‌های چغندرقند استان برای تحویل، یک میلیون و ۹۸۰ هزار تن است.

وی اضافه کرد: قیمت چغندرقند ۳۰۹ تومان اعلام شده بود و برابر توافق با سندیکای چغندرکاران و کارخانجات، مقرر شد ۵۰ درصد مبلغ چغندر تحویلی را پرداخت کنیم.

این مسئول تصریح کرد: ۳۰۶ میلیارد تومان از مطالبات چغندرکاران تا کنون پرداخت شده که معادل ۴۶.۳ درصد می‌شود و مابقی نیز به تدریج در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

کریم زاده تاکید کرد: با توجه به ضرورت کاهش کشت چغندرقند و آب بر بودن این محصول، در نظر داریم در سال زراعی ۹۷-۹۶ نیز سطح ابلاغی زیر کشت استان در سطح ۲۳ هزار هکتار سال قبل باقی بماند.

انتهای پیام/ح

خرید بیش از دومیلیون تن چغندر قند از کشاورزان آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.