اتمام ریل گذاری خط آهن میانه - بستان آباد تا پایان سال جاری

ریل گذاری خط آهن میانه تا شهرستان بستان آباد تا پایان سال جاری پایان می یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دکتر خادمی معاونت ساخت و توسعه وزیر راه و شهر سازی در حاشیه بازدید از عملیات اجرائی خط آهن میانه –تبریز با بیان اینکه این مسیر در 202 کیلومتر در حال اجرا شدن است گفت:132ریل گذاری 132 کیلومتر از این مسیر تا پایان سال تا شهرستان بستان آباد تکمیل می شود.

وی پروژه خط آهن میانه تا تبریز را یکی از پر حجم ترین و پرهزینه ترین پروژه ها در سطح ملی عنوان کرد و افزود:ارزش ریالی این پروژه دو هزارو 500 میلیارد تومان می باشد که تا امروز یک هزارو 300 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت:برای تکمیل فاز اول خط آهن میانه تا بستان آباد اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان نیاز است که 200 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

خادمی ابراز امیدواری کرد که با اختصاص 300 میلیارد تومان از 500 میلیارد تومان باقی مانده کارهای ایمنی و نواقصات این پروژه تا بستان آباد بزودی حل خواهد شد.

وی گفت:تا سه ماه بعد از تکمیل ریل گذاری این پروژه از میانه تا بستان آباد شاهد بهره برداری از فاز اول پروژه تا شهرستان بستان آباد خواهیم بود.

وی گفت:در این پروژه 27 کیلومتر انواع تونل و پل وجود دارد که در کشور نشان از بی نظیر بودن پروژه خط آهن میانه تا تبریز است.

وی در مورد اجرای فاز دوم خط آهن میانه تا تبریز گفت:بعد از اجرای فاز اول از میانه تا بستان آباد فاز دوم آن از بستان آباد تا تبریز که زیر ساخت های آن در حال تکمیل شدن می باشد شروع خواهد شد.

معاون وزیر راه استان آذربایجان شرقی را دارای ظرفیت های خاص در حوزه حمل و نقل و ترانزیت کالا و مسافر و برای استانهای همجوار و کشورهای همسایه و اروپا عنوان کرد و افزود:عملیات اجرایی بیش از دو هزار کیلومتر از انواع راههای اصلی و فرعی و ریلی و آزاد راه امروز در استان نشان از ظرفیت های استانی در حوزه حمل و نقل را می رساند.

 

انتهای پیام/ش

اختصاص 200 میلیارد تومان برای تکمیل فاز اول خط آهن میانه تا بستان آباد

برچسب ها: وضعیت راه ها ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار