برگزاری جلسه هماهنگی برگزاری اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام

جلسه هماهنگی برگزاری اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام در منطقه آزاد اروندبرگزارشد.

برگزاری جلسه هماهنگی برگزاری اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه 'رسام'به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛جعفری رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در جلسه هماهنگی برگزاری اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه 'رسام' گفت:در زمینه فیلم کوتاه استعدادهای فراوانی در سطح کشورداریم که می توان از این توانمندی در انتقال و گسترش ارزش های دفاع مقدس و آشنایی نسل جوان کشور با این ارزش ها، به نحوی موثر بهره گرفت.

علی اصغر جعفری افزود: مردم آبادان و خرمشهر نماد از خودگذشتگی و پایداری در هشت سال دفاع مقدس هستند و به همین خاطر آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه 'رسام' در حوزه دفاع مقدس و مقاومت اواخر اردیبهشت ماه سال آینده در منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

وی حفظ و اعتلای ارزش های دفاع مقدس و نمایش جلوه های ایستادگی مردم ایران در برابر دشمن بعثی را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و گفت:این جشنواره در 2 بخش فیلم کوتاه 3 تا 20 دقیقه‌ای و فیلمنامه برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی کشور افزود:جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس'رسام' با رویکرد مدافعان وطن و مدافعان حرم در دو بخش اصلی فیلم و فیلمنامه نویسی برگزار می‌ شود.

وی یکی از ضرورت های آینده در حوزه سینما را تولید فیلم نامه های فاخر در زمینه دفاع مقدس و انعکاس واقعیت های جنگ تحمیلی بیان کرد.
جعفری گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 28 اسفند ماه سال جاری است و تا پایان فروردین ماه سال 97 آثار رسیده به جشنواره مورد داوری قرار می گیرد و آخر اردیبهشت ماه اختتامیه این دوره در آبادان و خرمشهر برگزار می شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز از برگزاری یکی از مهمترین جشنواره های فیلم کوتاه در حوزه دفاع مقدس در آبادان و خرمشهر تشکر کرد و گفت: فرهنگ‌ مقاومت در جهان در حال شکل گیری و گسترش است.

سید مرتضی نعمت زاده افزود: با توجه به حذف روادید برای ورود اتباع خارجه ، به منطقه آزاد اروند برگزاری این جشنواره می تواند به یکی از شاخصه های فرهنگ و ادبیات بین المللی در این منطقه تبدیل شود.

انتهای پیام /د

فیلم کوتاه ابزاری موثر در انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.