جبیر: آمریکا به ما اطمینان داد اجرای تصمیمش درباره قدس سبب ناراحتی نظام‌های عربی نمی‌شود!

وزیر خارجه سعودی در سخنانی وقیحانه گفت آمریکا به ریاض اطمینان داده است اجرای تصمیمش درباره انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس، سبب ناراحتی نظام‌های عربی نمی‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم، عادل جبیر، وزیر امور خارجه سعودی، گفت: رئیس جمهور آمریکا به ما وعده داد انتقال سفارت به قدس را دست کم تا دو سال به تاخیر اندازد و اقداماتی انجام دهد که به ایجاد توازن منتهی شود.

او اخیرا در سفر به امان به مقامات اردنی و عربی گفت: دولت آمریکا به ما اطمینان داد که در زمینه اجرای تصمیم انتقال سفارت به قدس که خشم گسترده جهان را در پی داشته است، سبب ناراحتی و اذیت نظام‌های عربی نشود.

وزیر امور خارجه سعودی در حاشیه نشست وزرای امور خارجه شش کشور عربی خطاب به مقامات عرب، به «رویکرد پویای» دولت آمریکا برای ایجاد نوعی توازن در زمینه تصمیم اتخاذ شده و غیر قابل بازگشت درباره قدس اشغالی و چشم‌پوشی نکردن از طرف فلسطینی در صورت «تعامل واقع‌بینانه‌ای» در این زمینه اشاره کرد!

خبرهایی که در این زمینه درز پیدا کرده، نشان می‌دهد دولت ترامپ به ریاض اعلام کرده است دست کم تا دو سال دیگر تصمیم انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به قدس را اجرا نخواهد کرد و این مدت کافی است تا حل و فصل جامعی به دست آید که برای همه طرف‌ها رضایت بخش باشد.

جبیر مدعی شده بود وعده‌هایی درباره ایجاد توازن در این زمینه مطرح شد که این امر به اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و تقویت برخی اقدامات به نفع تشکیلات خودگردان فلسطین منجر خواهد شد البته در صورتی که کشور‌های عربی درباره روند «صلح» همکاری کنند.

انتهای پیام/

اظهارات وقیحانه جبیر درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۴ دی ۱۳۹۶
جبیر بی غیرت این حرف های پلید از دهان وزیر امور خارجه کشوری خارج می شود که مدعی خادمی حرمین شریفین است !
چرا مردم سرزمین حجاز تو دهن این بی غیرت ، خاخام صهیونیست ها نمی زنند ؟
آخرین اخبار