چگونه از حسابرسی روز قیامت در امان بمانیم؟

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه توبه راهکاری برای رهایی از حسابرسی قیامت است، گفت: حساب رسی در عالم آخرت بسیار دقیق است و کمترین عمل انسان در قیامت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چگونه از حسابرسی روز قیامت در امان بمانیم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور،گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: زمان حسابرسی نزدیک است اما مردم از این امر غافل هستند.

وی افزود: در قیامت از همه انسان‌ها حتی انبیای الهی سوال می‌شود، طبق صریح روایات؛ در قیامت از جاهل پرسش می‌شود چرا برای آموزش اقدام نکردی و از عالم سوال می‌شود چرا آموزش ندادی؛ در قیامت از همه افراد و همه اعمال سوال می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه اگر مرگ انسان فرا رسد فرصت یک پلک زدن را هم نخواهد داشت، ابراز کرد: چهارده مرتبه در قرآن کریم مرگ را به عنوان یک واقعه ناگهانی بیان می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه انسان نباید برخی گناهان را کوچک بشمارد، اظهار داشت: گاهی برخی اعمال نزد انسان کوچک و بی ارزش است در حالی که نتیجه آن مهم به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه تاثیر نامطلوب برخی اعمال ناپسند در آینده مشخص می‌شود، عنوان کرد: حساب رسی در عالم آخرت بسیار دقیق است و کمترین عمل انسان در قیامت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید مراقب اعمال و گفتار خودش باشد؛ از این رو بهترین چیز قبل از مرگ توبه است.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

مرگ واقعه ناگهانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
خدایا از گناهانمان بگذر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۵ دی ۱۳۹۶
یعنی هر بلائی می خوایم سر انسانها در بیاریم بعد که سن ما شد 70 سال توبه کنیم که آخرت در امان باشیم . این هم یک را دور زدن جدیده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
نه عزیم
حق الناس با توبه از بین نمی رود و مورد بازخواست قرار می گیرد. حتی اگر شهید باشی.
آخرین اخبار