استاندار قم:

راهکارهای مقابله با آنفولانزای مرغی در قم عملیاتی شود

صادقی در نشست با مرغداران با اشاره به شیوع آنفولانزای مرغی در قم گفت:راهكارهای عملياتی مقابله با این بیماری در كارگروه تخصصی بررسی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ صادقی،استاندار قم در نشست با مرغداران استان با اشاره به تلفات ناشی از آنفولانزای پرندگان در مرغداری های استان قم گفت: راهكارهای عملياتی مقابله با آنفولانزای مرغی در كارگروه تخصصی بررسی شود.

راهکارهای مقابله با آنفولانزای مرغی در قم عملیاتی شود

وی با اشاره به عوامل شيوع آنفولانزای پرندگان، درگير بودن حدود 60 كشور دنيا با اين بيماری را مورد توجه قرار داد و گفت: اين مسئله معضلی فراگير است؛ ولی با اتخاذ سياست های مناسب مي توان به كاهش خسارات ناشی از اين بيماری كمك كرد.

صادقی با بيان اينكه بيماری آنفولانزای پرندگان بايستی به عنوان يك مسئله ی مشترك توسط دولت و بخش خصوصی مورد توجه قرار بگيرد افزود: تا زمانيكه به دنبال مقصر جلوه دادن طرف مقابل باشيم كاری از پيش نخواهد رفت.

استاندار قم گفت : بايستی با تشكيل كارگروهی متشكل از نمايندگاه بخش خصوصی، كارشناسان و نمايندگان دولت به تبيين راهكارهای عملياتی در راستای كاهش ابتلای مرغداری ها به اين بيماری پرداخته شود.

معدوم سازی بيش از سه ميليون قطعه مرغ تخم گذار در قم

رفيعی، مدير كل دامپزشكی قم در اين جلسه با اشاره به معدوم سازی بيش از 3 ميليون قطعه مرغ تخم گذار در قم گفت:‌ تراكم بالای تعداد مرغداری های استان، همجواری با استان های درگير بيماری و پرورش مرغ به روش های سنتی از جمله دلائل شيوع اين بيماری در سطح مرغداری های استان قم بوده است.

راهکارهای مقابله با آنفولانزای مرغی در قم عملیاتی شود

مرغداران قمی نيز در اين جلسه مباحثی همچون ضعف در پرداخت خسارت ها توسط شركت های بيمه گذار، نبود نظارت كافی بر واحدهای غيرمجاز، تراكم بالا و غيراصولی واحدهای مرغداری، عدم برخورد جدی با واحدهای متخلف و نيز عدم تحقق اعتبارات دولتی در راستای مقابله و پيشگيری را از دلایل بيماری آنفولانزای پرندگان در سطح استان قم عنوان كردند.

انتهای پیام/ش

آنفولانزای فوق حاد پرندگان در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.